Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Edward
#811333
wissel skrev:
Edward skrev:När man bläddrar igenom felkoderna med READ-knappen, kan man då också nollställa felkoder med CLEAR-knappen?
Intressant frågeställning!
Enkelt svar = Nej det kan du inte.
Har du provat?
Användarvisningsbild
av SvenB
#811334
Du kan väl prova själv, om du inte tror på wissel!
#811388
Hej!

Samma svar som Wissel.
Nej!
Mig veterligen, inte någon som har lyckats att radera med bilens interna program.
Om det skulle gå så har Volvo Göteborg missat något.
Du måste åtgärda felet och ha en läsare som klarar att radera felkoder.

Lennart
av MickeM
#1312691
Bobbanhbg skrev: sön 21 apr 2019, 15:56 Tjena detta vill inte funka på min v70 2002 d5
Vad vill inte funka?

Kolla viIka moduler som har felkoder?
(För det är ALLT du får veta. Inte VILKA felkoder, eller hur MÅNGA)
(Kom också ihåg att "alla" bilar som inte raderas emellanåt har felkoder som är trams, dvs, fel som uppstått EN gång typ i kraftig kyla eller med låg batterispänning)

Eller menar du radera? (För det går inte)


Med tändning på håller man in "read" (på blinkersspaken) och trycker samtidigt två gånger snabbt på dimbakljusknappen.

Står det "checking" behöver du inte vänta på den modulen. Tryck "read" för nästa.
Försök sen från början igen, men ofta är det hopplöst att få med alla moduler.
av thomaswe
#1482851
Jag har försökt att använda metoden för att se felkoder direkt i displayen, som beskrivs i början av tråden.
Tyvärr verkar det vara en äldre bil som används i det fallet, jag har en V70 II D5 -09
Någon som vet hur jag kan få fram felkoder på denna modell?
Bilen är trött, totalt orkeslös. Bytte EGR-ventil för 7-8 år sedan men jag upplever den vara ännu tröttare nu. Symbolen motorfel visas i displayen så klart :-(
Användarvisningsbild
av wissel
#1482855
Alla med tillgång till Vida kan hjälpa dig med felkoder. Tala om var du håller till här i världen och be om hjälp är en väg, alternativt kontakta Volvo verkstad.
av bageera
#1483580
Detta verkar inte fungera på alla bilar, har en v70 -04 som det inte fungerar på, tillverkad i belgium.
Den andra v70:n från -06 tillverkade i sverige, torslanda funkade det på :devil:

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]

Yttertemperatur mätare

Appen går inte på bilens temperatur ut[…]

Brainys V60

Toppen, tack! Just nu är tanken bilbyte till[…]