Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Qualia
#250891
Nu har jag googlat litet på nätet hittar inga info om varför Ciggar tändare eller 12v inte funkar på min bil, har testat med 2 olika laddare verkar att inte någon av de fungerar, testade även på den baksättet inga laddning heller, trodde det var fel på Laddare, köpte en ny idag, den ville inte funka heller.. :cry: Det är SonyEricssons original Cigarettändaradapter CLA-60. Om jag inte har fel så är det bara stoppa i den, svårt ska det ju inte vara.. menmen den vägrar börja ladda, någon Volvo kunnig som vet vad felet beror på..
Det är en S60 från 2004
#250913
ja det kan vara så att du inte har radioläge eller tänningsläge på.
eller så har du haftsönder en säkring, testa byta säkring (fram & bak går på samma säkring)
#250944
Tack för snabb svar.. Ska titta på det imorogn.. måste ju kolla på manualen.. Kan ju vara så att säkringen kan ha lagt av, trots allt e det ju 4år gammal bil..
#251317
ofta så kortsluter man i ciggutaget när man stoppar i en lågkvalitets laddare...
#254213
Hjulvridarn skrev:På min bil så hade helt enkelt kabeln på baksidan av uttaget lossnat.
Kanske även på din??
På min satt inte ett av flatstiften ordentligt fast i den plastkontakt (plastisolator) som sedan skjuts på 12 V-uttagets stift på baksidan. När man försökte sätta dit kontakten så gled stiftet ur, med glapp som följd. Lät byta plastkontakten (34:-) så att stiften sitter ordentligt, och passade på att byta uttaget (158:-) och plastsargen som uttaget och knapparna sitter i (64:-) på samma gång.
av Qualia
#254632
Det var säkringen som hade lagt av, antar att någon hade använt något pirat laddare till ipod, som tur så satte en extra säkring på cupen. Alltid bra att ha en extra..

När jag var inne på Volvo handlare och skulle köpa en säkring, så fick jag dock inte samma färg, fast det ska ju vara 15amper. Så jag vågade inte chansa, tog den som log på cupen i ställe..
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]