Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stwn
Har funderingar på att byta till en V 70 2,4 T eller 2,5 T men får ett erbjudande om en AWD istället...

Nu undrar jag hur den är att äga och serva jämfört med en "vanlig" V 70, typ 2,4 T?

Det är väl Haldex awd på dessa och den fungerar ju väldigt bra såvitt jag vet? Men är det extra serviceåtgärder på den?

Mvh
Stefan
den är dyr som få att åka i.. hade en 2,4t 200hk awd för ett par månader sedan... kom ALLDRIG under 0.95 med den.. spelade ingen roll att jag hade ett ägg mellan foten och pedalen och det var landsvägskörning..

Mitt råd är att låta bli om du inte vill tanka OFTA och mycket.
av croos
när jag precis hade införskaffat vår xc70 2,5t aut å körde hem den från stockholm till uddevalla låg jag på 0,91 å då snålkörde jag/vi inte så så illa tycker jag inte den är. men det säger ju sig sjäv att en awd drar mer trots att den normalt inte är inkopplad men det finns ju en hel del fördelar också.
tjo. jag har en 03a 2,5Tawd jag är tvär nöjd med awd´n. som nu råkar vara paj men jag har nu undertiden känt vilken skilnad det är mellan FWD å AWD
å jag tycker att awd är att föredra men ja är ju lite partisk. :D soppa förbrukningen ligger typ på 1-1.1L/mil när ja kör om frugan kör 0,9. :D förstår inte varför det är så :wink:

M.V.H
Rikard :P
Varierande laddtryck Volvo 940

6uur6u6r.jpg Man slår där pilen peka[…]

Volvo 440 Överhettar

Att det ryket vitt och droppar ur avgasröret […]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]