Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

En sak jag undrar över… hörde under julhelgen en säga att alla Volvobilar genererar automatiskt meddelandet ”SRS airbag service…” när bilen har något i stil med 10 år på nacken. Då bör airbagen bytas ut för att garantera funktionaliteten …?

Är det sant eller en skröna?

/ god fortsättning 2009
Användarvisningsbild
av CarMan
lika sant som tomten....
Användarvisningsbild
av CarMan
Psyko skrev:
CarMan skrev:lika sant som tomten....
Vadå....... menar du att Tomten inte finns................... :cry:
så kan man tolka det, eller tvärtom ??:-/
Användarvisningsbild
av CarMan
ja, specielt med tanke på att det var rätt många år sedan man höjde "åldersgränden" till 15 år & nu har man tagit bort den helt vad jag vet.

det man från början var osäker på var hur plast "luckorna" skulle fungera när plasten åldradess. Själva kuddaran har man altid varit säkra på att dom ska funka
av Psyko
CoqRouge skrev:Så mycket skit som Volvo får i media skulle ju detta vara något ingen skulle ha kunnat undgå om det stämde.
Helt klart, det skulle stått spaltmeter om det.
Tidningarna är aldrig sena om det gäller Volvo eller Saab eller
något annat som tillverkas i Sverige, sen undra dom varför jobben försvinner
från Sverige :roll:
av Seafront
Ok, tomtar!

Jag höll på att faktiskt skita på mig när jag hörde det… hehe… vi får se vad min bil genererar för servicemeddelande år 2013… (utöver det vanliga)…

/ må väl
av removal
Seafront skrev:Hej!

En sak jag undrar över… hörde under julhelgen en säga att alla Volvobilar genererar automatiskt meddelandet ”SRS airbag service…” när bilen har något i stil med 10 år på nacken. Då bör airbagen bytas ut för att garantera funktionaliteten …?

Är det sant eller en skröna?

/ god fortsättning 2009
Min tändes igår..volvo s80 t6-99=)
Låg batterinivå Volvo V60

Har precis bytt batteriet, efter någon vecka[…]

Före 2021 när det nya infotainmentsystem[…]

"Limp home mode" ?

/quote] ADM finns, det fylldes på för c[…]

Hej! Har en Volvo V60 -15 som har gått 18 […]