Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#196813
Makalöst vad mycket data Volvo har på sin site, även historisk info om tidigare MY, men man lyfter inte ett finger för att hjälpa oss ägare att hitta detta. man kan undra varför de inte skapar en "portal" per modell med tillbehör/manualer/serviceinfo etc?

Tack Hexenhammer och Whiskey
#196890
Jag håller med dig, FreddeB. Jag skulle dessutom vilja se lite mer info om motorer och liknande för äldre modeller. Hade underlättat lite för mig innan jag sålde iväg min 855:a. Dom HADE en sådan sida, men någon gång under de senaste månaderna verkar det som att dom har tagit bort detta.. tyvärr...
#223429
Har en kompis som är SAAB-ägare( :oops: ) som har laddat ned ett helt program kallat WIS (ngn typ av databasprógram) som innehåller en massa fakta om bilen, dessutom orsak/verkan när man utför vissa förändringar på bilen. Programmet används tydligen av SAAB-verkstäder oxå. Vet ngn om motsvarande finns för Volvo?
#223558
Loggan skrev:Har en kompis som är SAAB-ägare( :oops: ) som har laddat ned ett helt program kallat WIS (ngn typ av databasprógram) som innehåller en massa fakta om bilen, dessutom orsak/verkan när man utför vissa förändringar på bilen. Programmet används tydligen av SAAB-verkstäder oxå. Vet ngn om motsvarande finns för Volvo?
VIDA Heter det. Se trådar http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... hilit=VIDA

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... IDA#p79885
#240730
Är det någon som vet vad skillnaden är mellan volvos fickdata handbok, och verkstadshanbok??

Fickdata är tydligen det enda som går att få tag på till s80 -07, så nu undrar jag om man har lika stor nytta av fickdatahandboken som av en verkstadshandbok, om man som privatperson själv vill serva sin bil!

=) eksina
av Niro56
#300533
EjS skrev:Tack för info...

Fatter just en amerikansk manual till min bil.

Kan någon iövrigt svara på följande:
Den annan dag råkade jag ut för att trycka på "lock" och "bagage öppna" - vilket i sin tur aktiverade larmet!!!

Inte bra - fast jag fick den deaktiverat med "unlock" naturligtvis. Fast sedan blinkar blinkljuset INTE när jag låser med fjärrkontrollen. Men dioden i instrumentbordet blinker som om larmet är på.

Hur får jag blinkljuset aktiverat igen så jag kan se att larmet är aktiverat?

Kan absolut inte hitta något svar i de manualer jag har sett...

Tack och VH
Esben, Göteborg
Testa med att ta bort + eller - pol från batteri , vänta 2-3 min. Sätt tillbaka polen (kabel) och testa. Detta är att nollställa databoxen. Var försiktig och INTE korssluta batteri kabeln bara :-)
Lycka till!
Niro
av J.F.S
#300640
Niro56 skrev: Testa med att ta bort + eller - pol från batteri , vänta 2-3 min. Sätt tillbaka polen (kabel) och testa. Detta är att nollställa databoxen. Var försiktig och INTE korssluta batteri kabeln bara :-)
Lycka till!
Niro
Personen har nog löst det för länge sedan med tanke på att inlägget du svarat på skrevs 2006. :)
#373190
Re: Manualer S60, S80, V70, XC70, XC90 *uppdaterad*
Eller så går ni bara in här:
http://www.volvocars.com/se/tools/Owner ... fault.aspx
Och väljer den bil ni har, sedan vilken årsmodell. Och vips, så har ni en
riktigt bra manual, fast på Svenska också. Kan det bli bättre? ;)
Den här länken är död nu. Några tips där jag kan hitta pdf-manual till XC70 My10?
#379642
gages skrev:
Re: Manualer S60, S80, V70, XC70, XC90 *uppdaterad*
Eller så går ni bara in här:
http://www.volvocars.com/se/tools/Owner ... fault.aspx
Och väljer den bil ni har, sedan vilken årsmodell. Och vips, så har ni en
riktigt bra manual, fast på Svenska också. Kan det bli bättre? ;)
Den här länken är död nu. Några tips där jag kan hitta pdf-manual till XC70 My10?
Jag mailade nötterna som har hand om sidan. De svarade bara att de prioriterat ett nytt utséende framför att bevara all info de hade med tidigare.

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]