Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dieselmagnus
#673112
Har samma fel men bara helljusindikatorn. Kommer ibland. Får fixas när mer på DIM inte fungerar. Har haft det så i 2 år snart. Har ju extraljusknappen som lyser så man vet när helljus är i.
av Arnold
#673117
dieselmagnus skrev:Har samma fel men bara helljusindikatorn. Kommer ibland. Får fixas när mer på DIM inte fungerar. Har haft det så i 2 år snart. Har ju extraljusknappen som lyser så man vet när helljus är i.
Har du fått den genom besiktningen tack vare "extraljusknappen"?
av rooster
#694541
Tack mspired, du gjorde min dag! :lol:
De tog mig 30min (ink demontering och montering) att fixa/löda kontrollampan för hellyset.
Mvh: rooster
av Fred
#694582
Fast det stämmer inte dieselmagnus. Förra året fick jag en "tvåa" endast på grund av att indikeringen var trasig, helljuset fungerade som det skulle.

Det är inte heller helt ologiskt eftersom indikeringen är viktig så man inte åker omkring och bländas utan att veta om det. Jag gjorde det flera gånger när min indikator var trasig.

Mvh
Fred
av Fred
#694613
Så är det säkert. Det skiljer ju verkligen från gång till gång. Senast gjorde killen inte ens läcksökning på min BiFuel vilket har gjorts varje gång sen detta infördes.
av supertech
#729081
Tack för tipset, lagade DIM igår. Det var ganska pillgt men jag tog det lugnt, hade nog lite för bred spets på min lödkolv trots att jag köpte ny smal på kjell&kompani. Jag lödde på alla ben på den stora kvadratiska ic kretsen efter att jag fått bort det blå kletet med tops och aceton. Jag lödde även på alla pinnar som stack igenom kretskortet. Fungerar!
av Fred
#729094
Jag har glömt att rapportera att min lagning inte blev 100 %-ig. Min lampa bråkar fortfarande ibland, men inte alltid. Nu har också lampan som belyser tripmätardisplayen slocknat så det blir till att plocka loss instrumentet igen och då kan jag lika gärna löda på benen ännu en gång.

Jag har fått lite allmänna elfel med bilen den senaste tiden...men det får man kanske räkna med nu när bilen blivit elva år och gått drygt 22000 mil.

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]