Sida 1 av 1
Xenon vs halogen
Postat: tor 07 aug 2008, 21:29
av Sharkman
Hej, sökte lite men hittade inte exakt svar på det jag söker.
Jag har en S60 2001:a med halogenstrålkastare orginal.
Tänkte byta till nyare strålkastare och de flesta jag hittar är xenon.
Om jag köper Xenon som INTE har kurvljus. Kan man få igenom det i bilprovningen med xenon då?
Tar jag med kurvljus och inte har den sensor så är det kört det vet jag.
Re: Xenon vs halogen
Postat: tor 07 aug 2008, 21:54
av Funk
Du får inte igenom en -01 med xenon alls, oavsett vad du gör..
/Thomas
Re: Xenon vs halogen
Postat: tor 07 aug 2008, 21:56
av S.t.r.a.n.D
Kursljus kommer du ALDRIG kunna montera på en gammal s60 så de fungerar. Det är helt olika elsystem m.m. Blir nog billigare att köpa ny bil än att bygga om elsystemet.
Läs dessa:
http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php ... t=kurvljus
http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php ... t=kurvljus
Sen att få den genom besiktiningen med xenon så måste man har automatisk nivåreglering av halvljus och det har du inte på din -01a. Sen tror jag det där med helbilsgodkännande sätter käppar i hjulet också.
Det bäste är nog att köpa en xenon konverteringskit och sen bara byta lampa vid besiktning. Så har jag gjort och funkar hur bra som hellst.
Re: Xenon vs halogen
Postat: fre 08 aug 2008, 07:52
av Sharkman
Jag är igentligen inte ute efter Xenon utan Facelift strålkastarna som har klarglas. Men jag får väl söka rätt på några med Halogen då för att slippa problem.
Re: Xenon vs halogen
Postat: fre 08 aug 2008, 11:22
av popnit
Jag har en till salu :D
Mattias
Re: Xenon vs halogen
Postat: fre 08 aug 2008, 17:05
av ER
Sharkman skrev:Jag är igentligen inte ute efter Xenon utan Facelift strålkastarna som har klarglas. Men jag får väl söka rätt på några med Halogen då för att slippa problem.
Eller köper man original bixenon och byter till bes. Blir bättre för alla på så vis oavsett vad vissa tycker om att det inte bländar med fulkonvertering och du äventyrar ej säkerheten heller på det viset.
