Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bernie
#196545
Hej!

Har fått några bubblor längst ner på bakluckan + att lacken släppt i anslutning till bubblorna. Kan tilläggaatt det inte hunnit sprida sig så mycket än, såg det därför inte när jag köpte bilen på Bilia för ca 1 mån sen. Hur tror ni chanserna är att man får detta reparerat på Goodwill såsom ex. bmw brukar göra? Jag vet att rostskyddsgarantin inte gäller då det inte rostat igenom...

Är luckan förresten i aluminium? har inte blivit brunt där lacken försvunnit...
av Fred
#196817
Bernie skrev:Hej!

Har fått några bubblor längst ner på bakluckan + att lacken släppt i anslutning till bubblorna. Kan tilläggaatt det inte hunnit sprida sig så mycket än, såg det därför inte när jag köpte bilen på Bilia för ca 1 mån sen. Hur tror ni chanserna är att man får detta reparerat på Goodwill såsom ex. bmw brukar göra? Jag vet att rostskyddsgarantin inte gäller då det inte rostat igenom...

Är luckan förresten i aluminium? har inte blivit brunt där lacken försvunnit...
Tjena Bernie!

Jag har precis samma "skada" på min bil, V70N -02. På min har dock inte lacken släppt ännu men jag gissar att det kommer. Jag har svårt att tro att detta faller under någon "goodwill" men det skadar ju inte att försöka. Du behöver dock inte oroa dig för någon rost, bakluckan är av glasfiber (åtminstone på V70)! :D

Mvh
/Fred

Fyllt tanken på Ingo som har nedsatt pris i […]

Bilen går normalt annars? Du får g&ari[…]

Då blev luftfiltret bytt och det gamla tv&au[…]

Nåt speciellt du undrar om? Har lagt in den […]