Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av noa
#196454
Hej! Problem 2 hade jag också på min rätt så nya v70.Vad de gjorde på volvo vet jag inte riktigt men de limmade fast något med lim och sen försvann ljudet.(för en vecka sen,inget ljud än iallafall.)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#196464
noa skrev:Hej! Problem 2 hade jag också på min rätt så nya v70.Vad de gjorde på volvo vet jag inte riktigt men de limmade fast något med lim och sen försvann ljudet.(för en vecka sen,inget ljud än iallafall.)
SE UPP, Varning, låte inte Volvo gör detta med din bil.......... Splinsen på drivaxlarna är glappa redan från fabrik, volvo limmar ihop hela skiten med gänglås, det gör att du kan inte ta isär det igen om du tex behöver byta drivaxelsdamasker eller likande.

Du måste elda med svetsen och hela hjullagret går åt helevete vid enklaste småreparation.
Användarvisningsbild
av WannabeeGBG
#196537
VolvoB20 skrev:
noa skrev:Hej! Problem 2 hade jag också på min rätt så nya v70.Vad de gjorde på volvo vet jag inte riktigt men de limmade fast något med lim och sen försvann ljudet.(för en vecka sen,inget ljud än iallafall.)
SE UPP, Varning, låte inte Volvo gör detta med din bil.......... Splinsen på drivaxlarna är glappa redan från fabrik, volvo limmar ihop hela skiten med gänglås, det gör att du kan inte ta isär det igen om du tex behöver byta drivaxelsdamasker eller likande.

Du måste elda med svetsen och hela hjullagret går åt helevete vid enklaste småreparation.
Detta problem har jag med. Har fått byta två rätt så grovt buliga framdäck p.g.a. detta.
Men hur går man tillväga för att lösa detta själv? Byta splines? Någon som vet?
Vindrutespolning

Bytte spolarpump få nu fungerar det igen👍

Oljud under bilen

Blir tokig på den här biljäveln, h[…]

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som […]

Volvo 960 dricker mycket

Hej, jag har volvo 960 2.5L automat. Den dricker d[…]