Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wellner
#195693
hejsan

jag hörde att man knappt får ändra nånting på v70n efter som den är "helbilsgodkänd" från volvo. är det nån som vet nått om detta. tänkte bygga om avgasystemet ganska groft men det e ju ingen idé om inte besiktningen godkänner..
Användarvisningsbild
av Funk
#195701
Inga problem, besiktningen säger inget så länge det inte låter för mycket eller mynnar ut på fel ställe.

/Thomas
Användarvisningsbild
av Sharkman
#195786
Jag har ett BSR system på min S60 2,4t 2001
Bilprovningen får knappt på sitt utsug men de sa inget om det.
Däremot undrar jag om de kommenterar öppet sportluft filter. Har även BSR open air kit. Men har inte kört igenom bilprovningen med det.
Användarvisningsbild
av WannabeeGBG
#195965
Sharkman skrev:Jag har ett BSR system på min S60 2,4t 2001
Bilprovningen får knappt på sitt utsug men de sa inget om det.
Däremot undrar jag om de kommenterar öppet sportluft filter. Har även BSR open air kit. Men har inte kört igenom bilprovningen med det.
De har aldrig sagt något om det till mig då jag haft det på mina saabar... Så du kan nog vara rätt så lugn.
Användarvisningsbild
av Sharkman
#196041
WannabeeGBG skrev:
Sharkman skrev:Jag har ett BSR system på min S60 2,4t 2001
Bilprovningen får knappt på sitt utsug men de sa inget om det.
Däremot undrar jag om de kommenterar öppet sportluft filter. Har även BSR open air kit. Men har inte kört igenom bilprovningen med det.
De har aldrig sagt något om det till mig då jag haft det på mina saabar... Så du kan nog vara rätt så lugn.
Men på saaben syns inte filtret så uppenbart. Om det är 9-5:a iallafall. I S60 är det det första man lägger märke till när man öppnar huven.
Användarvisningsbild
av WannabeeGBG
#196060
Sharkman skrev:
WannabeeGBG skrev:
Sharkman skrev:Jag har ett BSR system på min S60 2,4t 2001
Bilprovningen får knappt på sitt utsug men de sa inget om det.
Däremot undrar jag om de kommenterar öppet sportluft filter. Har även BSR open air kit. Men har inte kört igenom bilprovningen med det.
De har aldrig sagt något om det till mig då jag haft det på mina saabar... Så du kan nog vara rätt så lugn.
Men på saaben syns inte filtret så uppenbart. Om det är 9-5:a iallafall. I S60 är det det första man lägger märke till när man öppnar huven.
Jag hade inget på 9-5:an. Han/orkade inte montera det under halvåret jag ägde bilen.
Men på min 900 -98 och 9-3 -01 hade jag och där är det ju lika diskret som på min V70.
Fast på V70'n låter det mera tycker jag, även om 9-3an hade högre laddtryck.
Men det var aldrig någon som sade något om det.
Så kör på tycker jag! :-)-)
Användarvisningsbild
av wellner
#196107
hur är det med dämparna då? kan man byta dom med utan gnäll eller? har kollat lite på en sänkningssats också...
av Thomas J
#196213
Min V70N 2,4T-01 är sänkt, 19 tums fälgar och har tvinpipe med 4 tums utblås och den är nybesiktad i veckan, dom sa inte ett dugg. Mvh Thomas

Har du ringt säljaren? Vad sa han? Han vet my[…]

Service Renault Scenic 2003

Har nu "fått hem" bilen. Ser rikti[…]

Nytt avgasrör B234F

Var på Biltema och lämnade tillbaka all[…]

Överhettad passat b5

Du säger att du "kollade kylarvattnet&qu[…]