Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av black
det ska tydligen vara en säkerhetstjäst bil som gjordes bara i 17 ex. med en T6 under huven ...fast...istället för 272 har den 400hk original....
finns nämligen en på blocket för 120 000:-
nån som vet nåt mer om de här bilarna?
av dimster
Låter skumt, vad jag vet finns inga t6 med några 400hk original.
Hittade annonsen du syftade på på blocket och kollade upp regnumret.
Effekt kW: 200
alltså 272hk

säger allt.
Användarvisningsbild
av ziaal243
jag hittade annonsen, det e mkt bull shit. bilen är en Executive version. den har samma motor som t6 men är 4-sitsig. Om bilen hade varit pansrad så hade man sett det i fönstern som verkar vara normal. Nobel gäster körs med taxi limo, jag har snackat med ett par chaufförer som brukar jobba med sånt.
av Psyko
Ja, det är rent BS att den skulle ha 400 hk.

Bilen ingår i en flotta av kanske 17 bilar som användes då Sverige var värd för någon form av Diplomat delegation
-99 eller -00.
Det enda som är spec med bilen är att det är en executive.

Troligtvis har den stackarn blivit rålurad när han köpte den :(
Användarvisningsbild
av black
Psyko skrev:Ja, det är rent BS att den skulle ha 400 hk.

Bilen ingår i en flotta av kanske 17 bilar som användes då Sverige var värd för någon form av Diplomat delegation
-99 eller -00.
Det enda som är spec med bilen är att det är en executive.

Troligtvis har den stackarn blivit rålurad när han köpte den :(
kan mycket väl vara så....
Användarvisningsbild
av greeeken
Om jag fattat det rä'tt så är ska den vara såld i norge för att ja köra kunga familjen.
Sen är den tillbaka i sverige.
Då borde det väll vara imort på bilen?
Iallafall som nån skrev så är det 272 enlig VV.se och 5 ägare.
Användarvisningsbild
av black
i annonsen så står det även att våran kung har haft en identiskt bil......och det kan jag intyga...för att jag har suttit i den för 2 års sedan.... en kompis till mig köpte en bil från en kille uppe i Sthlm som ägde en fin bilverkstad i en underjordisk garage där kungen hade servat en del av sina bilar....och där inne stog en sådan s80, även han berättade då att bilen var rätt unik och att den byggdes spec. för kungen .....men jag frågade aldrig om motorn var original
av fredrik450
Säpo (Livvakterna)har haft några riktigt uppskrämda S80 T6. Original kanske är tveksamt men de gick som f-n i a f... Allt enligt en trovärdig källa om man säger så. Kan kanske vara en sån? :shock:
Udda specade bilar

En S60 T5 AWD MY21 med R-Design-exteriör och[…]

Är det versionen som ofta benämns som &r[…]

Har antagligen inte hänt något katastro[…]

3G släcks

Gäller detta även årsmodell -21? […]