Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hade min bil på service där de bytt tändstift olja, kupefilter mm, sen när jag skulle starta bilen dagen efter så verkade det som den inte gick på alla cyllarna och rök lite mer än vanligt sen nån sec senare när jag skulle köra iväg så gick den bra,, samma sak nästa dag med,,, vad kan felet vara???
mvh jerry
va inne igen och bytt stift, de trodde att de kunde va nått stift som va kasst men ack ne startade bilen igen nästa dag och gjorde samma sak,,,kommer bara när bilen stått ett tag, finns det nån typ av kallstart eller tomgångs givare som kan va kass tro???? blir fan knäpp
mvh jerry
Låter som en eller flera spridare kärvar så att den inte öppnar samtidigt som de andra. Testa att hälla i spridarrengörning (finns på varje mack) alternativt tankar du i lite diesel.
Inte speciellt känslig på stift om dom bara är hela.

Kan mycket väl vara nån spridare som hänger sig. Testa med nån akutrengöring som redline S1. Finns t.ex hos mekonomen eller STP akut complete cleaner hos OK/Q8.
testade volvos org stift som jag fick låna utav en kompis, men icke så nu har jag hällt i stp rengörning och få se om det hjälper. kollade lite på bildelsbasen efter tändspole och hittade till v70 men ingen t5:a, nån som vet om det finns olika??? de stämde iallafall på numrena uppe på tändspolen??

Är det versionen som ofta benämns som &r[…]

Har antagligen inte hänt något katastro[…]

3G släcks

Gäller detta även årsmodell -21? […]

Svart rök

Har du läck på intercoler eller slang m[…]