Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#174482
Tack för tipsen.

Det jag söker är någon som jag göra följande till ett rimligt pris och helst "igår":

- Montera 3st NBB X3M Xenon Extraljus (extrljushållare bakom nrskylt finns)
- Skölja/byta växellådsolja (automat, ca 13.000 mil)
- Byta kupéfilter

Även privatperson utav intresse.
Saknar tillgång till garage samt för osäker på elen för att ge mig på det själv.
#174869
Hej Andreas!

Ska lämna in min XC90 på Upplands Motor i Akalla(den nya naläggningen vid E4). Var inne på deras hemsida igår och bokade via nätet. Inga konstigheter och jag fick ett namn direkt - måste dock vara 10 dagar framåt i tiden...
Vet inte om det är billigast, men de har ju öppnat ganska nyligen och är säkert intresserade av bra publicitet.
#174888
1Biohazard skrev:Hej Andreas!

Ska lämna in min XC90 på Upplands Motor i Akalla(den nya naläggningen vid E4). Var inne på deras hemsida igår och bokade via nätet. Inga konstigheter och jag fick ett namn direkt - måste dock vara 10 dagar framåt i tiden...
Vet inte om det är billigast, men de har ju öppnat ganska nyligen och är säkert intresserade av bra publicitet.
Berätta gärna hur det gick när du fått tillbaka bilen!
#177883
Hallå!

Har fått tillbaks bilen från verkstaden (Upplands Motor i Akalla) och det var kanon!
Bra service - personlig - och man får visitkort av mekanikern som utförde jobbet.
Snygga, moderna lokaler med total insyn i verkstaden.
3750,- för 4000-milaservice.
Bilen är tvättad och klar när man kommer och hämtar den! Det kan tyckas vara en simpel tjänst och fåfängt av mig, men det betyder skitmycket i alla fall - tid är pengar. Vem har inte stått i kön till tvättomaten på macken och svurit över att man slösar bort ännu en helgdag?!
Enda minus är att det tar en stund att ta sig dit eller därifrån, men har man några minuter över kan man med fördel prommenera till T-bana Akalla. Det tar 10-15 minuter.

Det är inte ett kass hjullager? Da pleier […]

Vi som beställt nya XC60

Skit också :-) Du hinner väl änd[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Nej inte hos volvo. Anledningen till att jag &au[…]

Bakfjädrar.

Jag har bytt bakfjädrar på min XC70 med[…]