Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av anderslobben
#170042
Hejsan! Jag står inför ett bilköp (v70 -04) och undrar vad business-paket betyder? Har förstått att det finns en massa olika paket till volvos olika modeller men blir inte klok på vad det är för utrsutning som ingår. Jag har fått ett erbjudande om en V70 -04 som är "fullt utrustad". Vad menas då med "fullt utrustad"? är det samma sak som business-paket? och priset på bilen är 110 000:- den har gått dryft 10 000 mil och har automat -växellåda. Om det är någon som kan förklara ovanstående begrepp och/eller ha åsikter på om det verkar vara ett bra köp så vore jag oerhört tacksam eftersom jag inte kan ett enda dugg om bilar. Tack för ett trevligt forum!

Mvh: Anders
Användarvisningsbild
av Loner
#170064
99,99% av dom som skriver fullt utrustad vet inte ens vad det betyder.

För mig betyder det att bilen har ALLA options som gick att få från fabrik.
av dali
#170066
"Fullt utrustad" ska betyda att den har precis allt som gick att få från fabrik på det modellåret. Det ska inte saknas någonting, den ska ha högsta utrutningsnivå + allt som gick att kryssa till.
av SportHenke
#196736
Hej, är det någon som vet var volvo har gömt sina pdf-er med paketinnehållen på gamla modellerna, hittar dem inte hur jag än söker både på volvocars och här. Har kollat på dem för kanske ett år sen på volvocars.se, men nu verkar de inte finnas??
tacksam för hjälp.
/Henrik
Användarvisningsbild
av ah17
#196761
SportHenke skrev:Hej, är det någon som vet var volvo har gömt sina pdf-er med paketinnehållen på gamla modellerna, hittar dem inte hur jag än söker både på volvocars och här. Har kollat på dem för kanske ett år sen på volvocars.se, men nu verkar de inte finnas??
tacksam för hjälp.
/Henrik
Nej jag har också letat, förgäves. Kanske finns det sparat bland medlemmarna lite varstans. Jag har till s80_2003-2005.

Ännu en uppdatering: Satte tillbaka original[…]

Har du ringt säljaren? Vad sa han? Han vet my[…]

Service Renault Scenic 2003

Har nu "fått hem" bilen. Ser rikti[…]

Nytt avgasrör B234F

Var på Biltema och lämnade tillbaka all[…]