Sida 1 av 2

Koppling till trimmad S60 2,4T??

Postat: lör 22 dec 2007, 18:46
av R_199
Tjena, har en S60 med 310 kusar under huven som är i behov av ett lamell byte... Sitter orginal koppling i nu, det jag undrar är om T5:ans koppling passar och om den klarar av hästarna?? Om inte, vart man kan få tag på grejer som gör det??

Postat: lör 22 dec 2007, 21:35
av Loner
Är snarare vridmomentet än kusarna som dödar kopplingen, eller kanske din körstil :roll:

Är det inte samma koppling på 2.4T och T5?

/L

Postat: lör 22 dec 2007, 21:45
av #27
Sam har kopplinga som tål lite.

http://www.samsteffansson.se/

Postat: sön 23 dec 2007, 01:23
av R_199
Loner skrev:Är snarare vridmomentet än kusarna som dödar kopplingen, eller kanske din körstil :roll:

Är det inte samma koppling på 2.4T och T5?

/L
Jo det fattar jag med... Och ditt inlägg ger inte mej några svar på min fråga... Det jag undrar är ju om T5:ans koppling passar och tål mer än min orginal eller om jag ska leta efter andra grejer...

MVG: Petter

Postat: sön 23 dec 2007, 01:56
av Micke™
passar gör den väl. använder inte trimmade s40's den till o med?

Postat: sön 23 dec 2007, 03:44
av greeeken
Orginalet funkar oxå ganska bra
Än så länge funkar företagets 300H 2,4T

Postat: sön 23 dec 2007, 20:44
av R_199
Får nog bli en från SAM iallafall... Men är det något som har gjort ett kopplingsbyte på den lokala verkstaden och vad ni fått betala för det?? Nu förstår ju jag med att det kan skilja mycket på dom ställena men kan va bra att veta på ett ungefär... Har ju läst att volvo tar runt 11 000 för ett byte så det är ju inte aktuellt...

Postat: sön 23 dec 2007, 23:52
av greeeken
R_199 skrev:Får nog bli en från SAM iallafall... Men är det något som har gjort ett kopplingsbyte på den lokala verkstaden och vad ni fått betala för det?? Nu förstår ju jag med att det kan skilja mycket på dom ställena men kan va bra att veta på ett ungefär... Har ju läst att volvo tar runt 11 000 för ett byte så det är ju inte aktuellt...
Jag gav 3500 , men ja kände killen oxå
kopplingen gick på 2500 me alla hans rabatter

Postat: mån 24 dec 2007, 00:16
av R_199
greeeken skrev:
R_199 skrev:Får nog bli en från SAM iallafall... Men är det något som har gjort ett kopplingsbyte på den lokala verkstaden och vad ni fått betala för det?? Nu förstår ju jag med att det kan skilja mycket på dom ställena men kan va bra att veta på ett ungefär... Har ju läst att volvo tar runt 11 000 för ett byte så det är ju inte aktuellt...
Jag gav 3500 , men ja kände killen oxå
kopplingen gick på 2500 me alla hans rabatter
Låter ju fantastiskt bra... Nu har ju inte jag dom kontakterna, så jag har väl räknat med runt 5000 för bara jobbet... Låter det helt galet eller??

Postat: mån 24 dec 2007, 00:29
av greeeken
R_199 skrev:
greeeken skrev:
R_199 skrev:Får nog bli en från SAM iallafall... Men är det något som har gjort ett kopplingsbyte på den lokala verkstaden och vad ni fått betala för det?? Nu förstår ju jag med att det kan skilja mycket på dom ställena men kan va bra att veta på ett ungefär... Har ju läst att volvo tar runt 11 000 för ett byte så det är ju inte aktuellt...
Jag gav 3500 , men ja kände killen oxå
kopplingen gick på 2500 me alla hans rabatter
Låter ju fantastiskt bra... Nu har ju inte jag dom kontakterna, så jag har väl räknat med runt 5000 för bara jobbet... Låter det helt galet eller??
Det låter bra tycker jag.