Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

ringde igår och bokade 14000 service, fick då priset, hos en volvohandlare, på 2490 kr. Men de byter inte tändstift väl? annars byter de väl olja och luftfiler och kupefilter? För ytterligare 400 kr så går de igenom fram och bakvagn och bänder o tittar efter slitage. Bad även att få uppgradera bilens mjukvara men något pris kunde han inte ge förräns man kopplat upp bilen och sett vad den har för progvara nu. Han nämnde att det fanns olika saker som kunde uppdateras, har läst om total uppgradering CAN, frågade om det men fick inget svar på den frågan. Han sa att de ringer mig då de kopplat upp bilen mot datorn. Men motorstyrning och växellåda vill jag ha fixat iallafall. Något annat man bör uppgradera? kan ju nada om det här :)

så frågan: Vad anses om kostnaden? billig? dyr?

mvh
Dave
av Noodles
Stiften går 6000mil, så nej dom bör inte bytas.

Jag betalade nyligen ~4500:- för en 12000mila, då stiften byts så ditt pris verkar väl 'normalt'.
Användarvisningsbild
av dave
hm ok, tack för svaret! fick ge 3800 för min 12000. Då ligger min volvohandlare lite under snittet då. Intressant och veta!

Dave
av larry74
Bilia i Stockholm vill ha 6000 sek för en 12000mil service på min V70 2002 2.4T.
Svindyrt för att byta olja, stift och lite filter, men vad är slitarskontroll

det här skulle dom göra för 6000sek:

Castrol SLX Prof. 5W40 Bulk
Filterinsats
Multifilter
Tändstiftspaket,innehåller:
Luftfilterpaket,innehåller:
slitarskontroll

I do it myself.
av Frodda
Det priset låter väl absolut vettigt?

betalade på min v70 5800:- för 16000 mila service där dom byter kamrem
det tyckte jag var helt ok pris.
av Qub3
Fick prisförslag på 2200-2300 för en normal service vid 17900.
E detta ett bra pris ?
dave skrev:ringde igår och bokade 14000 service, fick då priset, hos en volvohandlare, på 2490 kr. Men de byter inte tändstift väl? annars byter de väl olja och luftfiler och kupefilter? För ytterligare 400 kr så går de igenom fram och bakvagn och bänder o tittar efter slitage. Bad även att få uppgradera bilens mjukvara men något pris kunde han inte ge förräns man kopplat upp bilen och sett vad den har för progvara nu. Han nämnde att det fanns olika saker som kunde uppdateras, har läst om total uppgradering CAN, frågade om det men fick inget svar på den frågan. Han sa att de ringer mig då de kopplat upp bilen mot datorn. Men motorstyrning och växellåda vill jag ha fixat iallafall. Något annat man bör uppgradera? kan ju nada om det här :)

så frågan: Vad anses om kostnaden? billig? dyr?

mvh
Dave
1950 kr på solna bilteknik
Felkod

.. Har en 8mm slang som hänger löst fr[…]

Felkod B5

Läste denna tråden och tyckte att det […]

Fullt normalt skulle jag säga med den informa[…]

..Så du tror inte att tändspolen kan […]