Sida 1 av 2
M-test av Volvo s80-00 9200 mil 170hk
Postat: mån 05 nov 2007, 21:25
av Sevak
Ska byta in min bil. Åf har bokat in min bil hos motormännen på onsdag. De ska utföra ett M-test. Bilen är fullservad. Finns det något jag bör oroa mig över?
Några fel som brukar dyka upp vid 9000 mil.
Postat: tis 06 nov 2007, 15:36
av Sevak
Ingen som vet?
Postat: tis 06 nov 2007, 17:03
av #27
Framvagns detaljer är ganska svaga på bilarna nu för tiden (spindelleder, styrstag, krängningshämarstag och länkarmsbussningarna) men det är lite olika från bil till bil..
Postat: tis 06 nov 2007, 17:06
av Sevak
Är det dyra grejor o byta. Besikta den för en månad sen då sa de ingeting.
Postat: tis 06 nov 2007, 17:11
av #27
Sevak skrev:Är det dyra grejor o byta. Besikta den för en månad sen då sa de ingeting.
Är den besiktigad så kan du nog vara lungn om dom inte har missat något..
Postat: tis 06 nov 2007, 19:36
av greeeken
ÄVen gasspjäll ska du se upp med.
Attdet går att låsa ordentligt med larmdosan.
En del bilar har för vanan att förar dörren ploppar upp även när man låst den.
Postat: tis 06 nov 2007, 22:05
av Sevak
Det går och låsa men larmdosorna är väldigt tröga.
Postat: ons 07 nov 2007, 09:39
av Sevak
Kom nyss hem från M-testet med dessa fel:
krängningshämarstag bak är glappa
Oljeläckage mellan motor och växel låda packing som måste bytas eller kanske heter tätning vet ej. Men det är dyrt har jag hört 6-8 tusen? Han sa att det var vanligt fel på volvo.
Någon som vet vad de kostar o fixa läckaget?
Postat: ons 07 nov 2007, 10:19
av Sevak
Volvo fixar de för 6500. Ringde en annan verkstad de vill ha 8000:-
Ska de behöva kosta så mycket?
Postat: ons 07 nov 2007, 15:31
av Motörhead
8000:-!!!! Var inte det med samtidigt byte av koppling då? Bytte packning OCH koppling på min 855 för 5000:- för några år sedan.