- mån 12 okt 2009, 14:59
#330138
Ursäkta att jag klippte lite i orginalinlägget.
Spelar den kraftiga temperaturskillnaden (8 grader) någon roll? Läste på ett annat forum:
"...när kylvattnet börjar att cirkulera så får ECU:n(?) spatt eftersom den får ömsom varmt och ömsom kallt vatten till givarna, då tror den att ngt är fel och börjar spotta ur sig felkoder..."
"...om givarna registrerar "varm motor" så lägger inte ECU:n på kallstartsfunktion= extra bränsleinjektion.."
Någon som vet?
golfgti skrev: ...Tja,
Slang värmaren resultat följer här
olje temp -0,8 grader
topplock vänster +8,3 grader
topplock höger +16,7 grader
Motsvarande för den mest använda utanpåliggande blockvärmaren är.
olja -6,7
topplock vänster/höger +1,4/+1,0
...
Fundering är det någon som har slangvärmare eller har monterat en sådan. Kan det ge problem med för hög förvärmning och till viss del lite ojämn uppvärmning av motorblocket pga självcirkulation.
MVH Mike
Ursäkta att jag klippte lite i orginalinlägget.
Spelar den kraftiga temperaturskillnaden (8 grader) någon roll? Läste på ett annat forum:
"...när kylvattnet börjar att cirkulera så får ECU:n(?) spatt eftersom den får ömsom varmt och ömsom kallt vatten till givarna, då tror den att ngt är fel och börjar spotta ur sig felkoder..."
"...om givarna registrerar "varm motor" så lägger inte ECU:n på kallstartsfunktion= extra bränsleinjektion.."
Någon som vet?