Varning för S80 T6 och ABS och gasspjäll
Postat: mån 05 nov 2007, 11:03
Vi har alla haft det riktigt trevliga med gasspjäll där man säger att ett gasspjäll skall klarar att fungera hela bilens livsperiod, men ack så fel det blev, dem rasar till höger och vänster, man bytar ut dem dem rasar igen, man byter programvara men ack så fel det rasar iegn, läser man av koden i klartext så säger den gasspjäll abnormalt bettende precis som Volvo :lol:
Sedan kommer ABS, då är det dax att lödda om kretskort, byta styrkort, byta kontakter, det blir värre, den kan gå igång med fel och då är det signal fel, Bilia säger vi måste rota mer, koderna kommer och går räkningar kommer och går
Man kan ju köra med att sätta en svart tejp över abd lamporna och stc lamporna, man kan klippa av kablarna och köra med enkrets system gammal broms där man har en Volvo S80 som är utan ABS
Well det som jag har fått klart efter haft bilen sedan födsel av den är att man SKALL skrota en S80 T6 efter 6 år, alltså varning för denna bilen den är så full av konstruktionsfel och funker max i 6 år ligger hand i hand med rostgarantin, det är dax att få USA att se på detta felet okcås precis som gjordes med gasspsjället där klagade vi svenskar men först när USA vaknade på alla kopior från oss och dem kollade så vaknade Volvo, ABS är helt klart samma sak och vi skickar igen alla upp alla svar och korr till USA så kan man hoppas på att Volvo tittar på varför det är såå många med ABS fel på denna modell
Det jag vill ha är om ni alla med ABS fel skickar här til mig ersa serienumer på bilarna så har vi lite mer i uppropet på detta fel och vi anar mycket starkt ännu ett kontruktions fel fast denna gången ännumer pinsamt för Volvo
Så skicka era serienummer på bilarna hit till mig så skickar jag det vidare till ansvariga och sammanställer men endast ni med ABS och STC felen
Allt behandlas med sekretess och USA har sagt sig inte använda dessa nummer mer än till att sammanställa sere fel i produktionen
Sedan kommer ABS, då är det dax att lödda om kretskort, byta styrkort, byta kontakter, det blir värre, den kan gå igång med fel och då är det signal fel, Bilia säger vi måste rota mer, koderna kommer och går räkningar kommer och går
Man kan ju köra med att sätta en svart tejp över abd lamporna och stc lamporna, man kan klippa av kablarna och köra med enkrets system gammal broms där man har en Volvo S80 som är utan ABS

Well det som jag har fått klart efter haft bilen sedan födsel av den är att man SKALL skrota en S80 T6 efter 6 år, alltså varning för denna bilen den är så full av konstruktionsfel och funker max i 6 år ligger hand i hand med rostgarantin, det är dax att få USA att se på detta felet okcås precis som gjordes med gasspsjället där klagade vi svenskar men först när USA vaknade på alla kopior från oss och dem kollade så vaknade Volvo, ABS är helt klart samma sak och vi skickar igen alla upp alla svar och korr till USA så kan man hoppas på att Volvo tittar på varför det är såå många med ABS fel på denna modell
Det jag vill ha är om ni alla med ABS fel skickar här til mig ersa serienumer på bilarna så har vi lite mer i uppropet på detta fel och vi anar mycket starkt ännu ett kontruktions fel fast denna gången ännumer pinsamt för Volvo
Så skicka era serienummer på bilarna hit till mig så skickar jag det vidare till ansvariga och sammanställer men endast ni med ABS och STC felen
Allt behandlas med sekretess och USA har sagt sig inte använda dessa nummer mer än till att sammanställa sere fel i produktionen