Sida 1 av 2
Är det nån ide att trimma?
Postat: sön 28 okt 2007, 22:05
av Thomas J
Min V70n 2,4T med aut har gått ca 24000 mil, i perfekt skick och inga fel.
Det är bytt olja+filter var 1000:e mil aut är spolad ett par gånger och växlar som den ska. Men nu är jag sugen på att köpa PPC från BSR det blir ju visserligen bara 250hk men tror NI att bilen håller eller ska jag strunta i det. Jag vill bara ha lite säkrare omkörnings möjligheter inte köra som en biltjuv :lol: VAD TROR NI???
Mvh Thomas
Trimning
Postat: sön 28 okt 2007, 22:30
av wissel
Hej, jag skulle inte under några som helst omständigheter trimma min bil om den rullat 24000 mil klanderfritt och dokumenterat servad som du säger. Aldrig röra en häst som springer gäller i högsta grad här. Det är min synpunkt, gå ut o köp en hyfsad Navigator eller nå´t annat kul att ha i bilen istället.....utan ingrepp i din Pärla.

Postat: sön 28 okt 2007, 22:37
av Nexus
Jag tror den håller utan problem om du inte börjar köra som en biltjuv :lol:
Om man aldrig provar lär man sig inget nytt heller

Postat: mån 29 okt 2007, 13:11
av rickardrules
Hade en S60 2.4T innan och kan säga att det är som natt å dag med/utan PPC! Blir såå mycket roligare att köra med dem extra hästarna/vridmomentet!
Postat: mån 29 okt 2007, 13:18
av Magren
Håller låddan för det ökande vridmomentet?
Re: Trimning
Postat: mån 29 okt 2007, 16:50
av greeeken
wissel skrev:Hej, jag skulle inte under några som helst omständigheter trimma min bil om den rullat 24000 mil klanderfritt och dokumenterat servad som du säger. Aldrig röra en häst som springer gäller i högsta grad här. Det är min synpunkt, gå ut o köp en hyfsad Navigator eller nå´t annat kul att ha i bilen istället.....utan ingrepp i din Pärla.

Då får du förklara varför inte?
Om bilen är så bra som trådskaparen säger så ska bilen hålla för trimmning.
för han lär sköta om den lika bra iallafall
Postat: tis 30 okt 2007, 02:00
av cme
Klart att du ska ha PPC. Du får ju en annan bil. Mycket prestanda för pengarna. 40% ökat vrid. Jag kommer alltid ha PPC så länge det finns.
cme
Postat: tis 30 okt 2007, 18:42
av Psyko
Risken för tidig förslitning ökar ju markant på en bil som varit otrimmad
i 24000 mil. Ska du trimma får du räkna med att ett Turbo byte kan komma då ett trimm oftast ändrar turbotrycket markant, inte säkert att din turbo pallar det. Jag skulle INTE gjort det men det är ju din plånbok .........
Postat: tor 01 nov 2007, 23:26
av cme
Turbon kan rasa ändå. Beroende på underhåll och annat så kan man aldrig veta säkert. Att byta turbon är ingen jätterej i sig heller. Det avgörande för livslängedn är hur elak man är mot sin maskin.
cme
Postat: fre 02 nov 2007, 19:03
av Murén
Psyko skrev:Risken för tidig förslitning ökar ju markant på en bil som varit otrimmad
i 24000 mil. Ska du trimma får du räkna med att ett Turbo byte kan komma då ett trimm oftast ändrar turbotrycket markant, inte säkert att din turbo pallar det. Jag skulle INTE gjort det men det är ju din plånbok .........
chipade firmabilen efter 34000 mil.
nu har den gått 45000 mil fortfarande med orginalturbo.
vet inte om det har så stor skillnad att det visserligen är en diesel samt att den väger knappt 3500 kilo och att det inte är en volvo?