Sida 1 av 1
BSR PPC eller SCT Softloader till V70N 2,4D
Postat: sön 07 okt 2007, 19:59
av kalsjo
Hej!
Är det någon med erfarenhet av BSR PPC eller SCT SoftLoader som kan ge rekommendation, för-/nackdelar med BSR PPC gentemot SCT:s SoftLoader?
Vilken är "bäst"? Effektangivelserna och priserna är ju likvärdiga.
Är det verkligen möjligt att få ut ytterligare ca 60 hk och 120 NM (Orig: 163hk/340NM, efter tuning: 225hk/465NM) ur samma motor genom att endast ändra mjukvaran och utan att byta delar??? Tål verkligen motorn och växellådan detta???
Postat: mån 08 okt 2007, 22:10
av gooose
Vilken av dom ligger dig närmast geografiskt bra om det blir problem någon gång
Postat: tis 09 okt 2007, 00:06
av aTommyC
BSR funker fint. Såvidt jeg vet er både motor og drivverk noenlunde det samme på alle modellene. Dvs 185 -> 220 og 400 -> 455 er ikke så mye økning i %.
IMHO...:)
Postat: tis 09 okt 2007, 09:08
av kalsjo
SCT ligger klart närmast. Bara 4 mil hemifrån. Så det är hugget som stucket vilket man väljer...? Då får ju självklart avståndet till support/service avgöra.
Postat: tis 09 okt 2007, 18:32
av wide
Det är synd att det kör med Kartell priser!..:). Är själv sugen med 7900:-....är ju för saftigt...
Postat: fre 19 okt 2007, 00:32
av stefnil29
Finns det ingen som har dåliga erfarenheter av PPC trimmning här på forumet. Man vill ju gärna veta så mycket som möjligt, både negativa och positiva saker om PPC trimmning, om nån har råkat ut för ett haveri mm Eller så finns det bara positiva saker...vad vet jag.
/Stefan
Postat: fre 19 okt 2007, 08:58
av Funk
Jag har en bekant som kör SAAB, när han skulle ladda med PPC så fick han ett kommunikationsfel som slog ut bilen totalt... Och det var inte första gången han använde dosan, utan det hade fungerat bra tidigare. Han fick bärga bilen till verkstad och göra en total uppgradering tydligen.
Det kanske inte skall skyllas på BSR, det hade kanske hänt även med annan mjukvaruladdning, men BSR visade vid det tillfället upp sidor som man tyvärr hört om då och då, det vill säga dom hjälpte inte till alls..
/Thomas
Postat: fre 19 okt 2007, 14:47
av Joppe_S60
Funk skrev:Jag har en bekant som kör SAAB, när han skulle ladda med PPC så fick han ett kommunikationsfel som slog ut bilen totalt...
Det där händer på Saab ibland, ofta om man inte läser instruktionerna till PPC-dosan. Saab har en såpass lång laddtid (30 minuter) att man kan dra ur batteriet såpass mycket att man förlorar kommunikationen varpå det i manualen står att man MÅSTE använda en batteriladdare på batteriet när man har en Saab. Väljer man att strunta i det så kan dessa typer av problem uppkomma.