Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#8642
Jag tittade in som hastigast hos stadens volvohandlare häromdagen för att kika litet på V70 Bi-fuel, nya och gamla. Jag fick då veta att 05:or numera är gamla, det som levereras nu är 06. Man har även döpt om alla tillvalspaketen.

Nyfiken blev man ju, så hemma igen kollade jag in Volvos bilsidor för att se vad som är nytt under solen - eller plåten i alla fall. Men på Volvo-sidorna har man ännu inte överget 05:orna, nya 06:or nämns inte.

Konstigt att de låter webben släpa efter, numera måste det vara oerhört viktigt med uppdateringarna där.
av Arne
#8644
Enligt EU:s regler får man inte kalla nåt för -06 förrän året har infallit, det tycker jag är bra för den dan du ska sälja bilen så är det registreringsdatumet som avgör årsmodellen.
Användarvisningsbild
av åsaboe
#8645
Aha, det förklarar ju saken. Jag är minst sagt ouppdaterad själv när det gäller bilar, har inte alls följt med på många år av diverse anledningar.

Då är det ju riktigt av dem att inte lägga ut "nya" 06:or, men en del finns kvar för dem att uppdatera; tillvalspaketen. Addition, Business utan och med + eller ++ finns inte längre enligt försäljaren, det var helt nya namn. Dessvärre minns jag inte vad de kallas, men det var en form av Europa-anpassning så mer kunniga än jag på området vet säkert vad det handlar om... :wink:
Användarvisningsbild
av Mats
#8667
Börja prenumerera på Volvos nyhetsbrev!

http://go.clickredirect.com/volvo/login.asp

Citat ur senaste:

"VOLVO S60 OCH V70 SPORT
- NYA VARIANTER FÖR KUNDER MED SPORTIG SMAK

Volvo Personvagnar tar nu ett nytt steg i ambitionen att ge bilköpare möjlighet till ett allt mer personligt val av utrustning för Volvo S60 och V70. Det sker genom introduktionen av Sport Edition - en högklassig modellvariant som bland annat innehåller flera unika exteriöra och interiöra val. Volvo S60 och V70 Sport Edition kommer med utrustningsnivån Kinetic (motsvarar f.d. Business) som bas. Följande motoralternativ kan väljas: 2.4 140 hk, 2.4 170 hk, 2.5T, 2.4D, D5 och Bi-Fuel.

I Sport Edition ingår dessutom:
- Fem olika standardfärger varav fyra är metallic (metallic utan tillägg)
Svart Solid, Svart Metallic, Silver, Titanium grå och Magic blå
- Nytt unikt aluminiumhjul: Cassiopeia 17"
- Kromade dörrhandtag och backspegelkåpor
- Unik klädsel i läder/textil, Sydborg mörkgrå med kontrasterande ljus tråd
- Standard är instrumentpanel Mesh med aluminiuminlägg
- En svart, treekrad sportratt i läder för S60 och V70

Rekommenderat ca. pris för Sport Edition är 10 000 kr utöver priset för en
S60 eller V70 Kinetic

TEKNIKPAKETET

Volvo kommer även med ett nytt utrustningspaket som kallas Teknikpaketet. Det är valbart för samtliga basbilar, Addition- och Kinetic-varianter inklusive S60- och V70 Sport samt S80 Classic.

I Teknikpaketet ingår:
- High Performance högtalare samt en yttre förstärkare på 4x50W
till den standardmonterade ljudanläggningen
- Parkeringshjälp, bak
- Regnsensor för vindrutetorkare
- Xenonljus hel/halvljus Bi-Xenon

Rekommenderat ca. pris för Teknikpaketet är 9 900 kr"
Användarvisningsbild
av åsaboe
#8668
Japp, jag har också fått det nyhetsbrevet. Men det var inte bara de paketen, hela rasket är ändrat och omdöpt. Det var ett mycket hastigt besök, så jag hann inte ta in alla detaljer, får väl åka dit i nästa vecka och ta reda på vad det handlade om.

Fattar inte riktigt detta. Alla av nya generatione[…]

Måste man ha specialverktyg för att lyf[…]

Vågar jag köra?

Går att köra, tänk dock på b[…]

Samma prylar 850/v70?

Hej Är det samma elhissar och elspeglar p&ar[…]