Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#8591
Hej,
Har några frågor gällande eftermontering av volvo orginal förstärkare och subwofer i V70 T5 -03.
Finns alla kablar redan fördragna så det bara är att koppla in? Eller måste man dra nytt från stereon (HU 603).
Hur vet man vilka högtalare man har? Performance eller High Performance?
Har hört att det krävs en mjukvaru uppdatering av Volvo, stämmer det?

Tack på förhand
Mvh: Stefan
av Groovy
#8622
Hej,

Jag kan inte svara på huruvida kablarna är fördragna tyvärr, däremot kan jag svara på resten!

Du har Performancehögtalarna om du inte har förstärkaren. Detta gäller under förutsättningen att ingen (du eller tidigare ägare) uppgraderat ljudet i efterhand.

Mjukvaruuppdatering krävs för att stereon skall "känna till" förstärkarens existens. Detta kostar några hundralappar hos volvo.

Lycka till! :)
Användarvisningsbild
av v70r awd 04
#8625
från 02 och framåt är alla kablar fördragna bak till subwoffer kolla nere vid reservhjulet där har du ett kabel stycke över eventuelt 2 om du inte har drag krock

det är inte alla bilar som behöver mjukvara om du sätter in ett slutsteg men tror inte det är för dragna kablar till det under stolen
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]