Sida 1 av 2
S60 Bi-Xenon slocknat * Knepigt * Tipsa :) *LÖST*
Postat: mån 30 jul 2007, 17:27
av nikco
Mina 2 bi-xenon lyktor har slocknat, och jag har kollat säkringar, relä, hela faderuttan.... Kommer då fan inte på något mer, provat att koppla plus rätt på och då lyser bägge.... så dom är inte trasiga, någon som har något tips i backfickan ? :D
Postat: mån 30 jul 2007, 17:55
av tracker
har du kollat säkring 11 C/1
shunt 20/27 på CEM (12v på 3)
relä 2/62 CEM (12 v på 3 eller stift 5 på relä)
säkringar 11 B/17+18
var har du inte +12 v
Postat: mån 30 jul 2007, 18:11
av nikco
Har kollat precis varenda särkring i hele biljäkeln, och bytt relä och hatt mej, men inge vidare respons, om det nu finns mer säkringar än bara dom i cupén och motorrummet....
Precis, saknar +12v kan visa på kopplingsschema vad har har kollat...
Shuntar har jag inte gjort något med, dom funkar väll som en typ av indikator vid spänningsfall osv...?
Postat: mån 30 jul 2007, 18:25
av nikco
Problemet är löst, utan det är det att när jag konverterade till original xenon strålkastare, fick jag modda Shunten, vilket tydligen är ovesäntligt på min modell, för jag provade byta den schunten till original och nu funkar skiten utan några problem alls!
Shunt 9442190A
Postat: mån 30 jul 2007, 19:34
av Loner
Dom moddade shuntarna brinenr upp efter ett tag, du skulle ha sagt att du hade eftermonterat xenon lyktorna, du hade du fått rätt svar direkt.
I vinter kommer du att få tillbaka "lampfel" i displayen, men det går ju att fixa utan att borra sönder shunten......
/L
Postat: mån 30 jul 2007, 23:28
av ER
Råkade ut för samma sak att en borrad shunt brann av och efter det så har den frästa fungerat kanon.
Postat: tis 31 jul 2007, 08:07
av Loner
Dom borrade brinner av förr eller senare, dom frästa kan med lite tur hålla hur länge som helst.
Men bästa är ju att skifta benen.
/L
Postat: tis 31 jul 2007, 08:23
av MartinS
Har någon hört talas om någon fräst shunt som brunnit av?!
/Martin
Postat: tis 31 jul 2007, 09:45
av Loner
MartinS skrev:Har någon hört talas om någon fräst shunt som brunnit av?!
/Martin
Förmodligen inte, men risken/chansen finns ändock..
Bättre är väl att korsa benen på originalshunten?
/L
Postat: tis 31 jul 2007, 12:18
av ER
Loner skrev:MartinS skrev:Har någon hört talas om någon fräst shunt som brunnit av?!
/Martin
Förmodligen inte, men risken/chansen finns ändock..
Bättre är väl att korsa benen på originalshunten?
/L
Bättre, Ja men krångligare och tänker man sig inte för blir det dyrt då CEM:en kan gå sönder när man byter strålisar utan att byta ben. Blir ju enkelt om man gör som Volvis dock men minnet får aldrig svika en.