Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena Allihop,

Då var man tillbaka på rätt bana igen :), Har sålt min bmw 525i , eftersom jag är ute på drift efter en hög bil, ( med andra ord en SUV )

Tycker jättemycket om volvo jeepen, xc90, men har läst att det finns visa saker och ting man borde se efter, samt att det är en del fel i de...visst det finns bra alternativ som är skötta o.s.v

Men vilken föredrar ni !? en T6 eller en 2.5T ?

Verkar som att T6 är nog det säkra kortet eftersom det är en tung bil att dra och det verkar vara seg med en 2.5T. Va och kollade också på BMW x5 men det är inte aktuellt längre känns det som.....

vill gärna ha råd , tips och förslag !! och vad jag borde se upp för..

( speciell hälsning till Loner , Tjena my friend , long time ago. Hoppas allt är bra med dig..)
Användarvisningsbild
av Loner
Tjena mittbena!

XC90 vet jag inte mycket om, men dom som rullar på gatorna nära mig är oftast D5:or..
Kan gissa att T6:an inger till mycket gasande och hög bensinnota som följd?

/L
Användarvisningsbild
av G-kraft
Loner skrev:Tjena mittbena!

XC90 vet jag inte mycket om, men dom som rullar på gatorna nära mig är oftast D5:or..
Kan gissa att T6:an inger till mycket gasande och hög bensinnota som följd?

/L
Tjena Loner...

Tänkte att du kanske va på semester utomlands...

Aa alltså jag har hört att det slösar mer på bensin , gällande T6 och 2.5T, men sedan har jag fått höra att det är inte stor skillnad eftersom du får trycka mer på 2.5T för att få fram bilen och det bidrar till mer förbrukning...

Många säger olika så jag vet inte....

men jag har tittat också på 3 olika färger och kan ej bestämma mig...

Svart ( ej metalic ) fin men känslig färg.
Silver metalic, fin men vanligt
Champagne metlic, vet inte hur jag ska förklara denna färgen , men kanske kallas askguld, inte den guldiga som på s60 utan den andra lite ljus brun....fin och bra färg,
av Marson
Om du måste välja mellan bensinarna , välj 2.5T , den enda säljbara bilen av dom.T6:an har en amerikansk växellåda som inte är så rolig i längden , fråga dom som haft en bil som rullat lite... och inte förståsigpåarna .. Titta på Bytbil vad dom rear ut och vad som står sig , T6:an är för närvarande en drög . tyvärr.. Köp det som andra vill ha , det bordar för ett gott andrahandsvärde!! Lycka till med 2.5T:n .
Användarvisningsbild
av G-kraft
Marson skrev:Om du måste välja mellan bensinarna , välj 2.5T , den enda säljbara bilen av dom.T6:an har en amerikansk växellåda som inte är så rolig i längden , fråga dom som haft en bil som rullat lite... och inte förståsigpåarna .. Titta på Bytbil vad dom rear ut och vad som står sig , T6:an är för närvarande en drög . tyvärr.. Köp det som andra vill ha , det bordar för ett gott andrahandsvärde!! Lycka till med 2.5T:n .

Alltså är det inte trög att köra en 2.5 T samt det skiljer ca 70 hästar mellan bilarna...och det blir seg att köra 2.5T....

Hur ser man skillnad på automat lådorna !?
av Addict
Du ska välja diesel om du kör mer än 1000 mil per år.
Användarvisningsbild
av black
håller med Addict....
du ska välja en D5......163hk duger gott.....och vridmomentet är helt ok..räcker det inte så kan man trimma eller
har man råd så är nya D5 (185hk) ännu bättre alternativ

tycker att du ska undvika xc90 med bensinmotor just pga förbrukningen
Användarvisningsbild
av Jensen
Tycker inte att du skall satsa på Diesel om du inte kör så mycket, skatten är som du säkert vet riktigt hög.
Håller helt med Marson om att du skall satsa på en 2,5T.
Visst skiljer det litegrann i körupplevelsen, men 2,5T är helt OK.
Du skall givetvis provköra själv och bilda dig en egen uppfattning, jag tycker att det viktigaste är att du väljer en sjusitsig o inte en femsitsiga, då dom är fruktansvärt svårsålda.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Oki, ska försöka provköra både motorerna, och jag kör inte så himla mycket så att diesel kommer jag inte att köpa....

Men är det så stor skillnad i förbrukningen mellan 2.5T och T6 !?
av ljungström
Stora SUV:ar med bensinmotor börjar bli riktigt tröga att sälja... Pruta hårt eller välj en diesel.

(Bilhandlare sedan 17-årsåldern)

Jag hade separat SIM-kort första åren i[…]

gummilist

Gjorde jobbet idag, det tog en stund med att f&ari[…]

3G släcks

https://www.youtube.com/watch?v=6IyTiA5pUWs Lite b[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]