Sida 1 av 2
Ni som bytt övre motorfäste på V70N *Se hit*
Postat: tor 19 jul 2007, 22:26
av kaxen
Bytte mitt övre motorfäste idag och undrar om det bara är att sätta i bulten och dra åt eller om motorn ska luta åt nåt håll.. Fanns ju nån cm att justera på?
Hoppas ni förstår vad jag menar.
Postat: tor 19 jul 2007, 22:37
av Loner
Tyvärr förstår jag inte riktigt vad du menar :roll:

Postat: tor 19 jul 2007, 22:45
av kaxen
Postat: tor 19 jul 2007, 23:17
av Lilja
Tror det e mest för att man inte ska behöva flytta hela motorn när man drar in bulten om motorn inte skulle ligga helt i hålet om du förstår vad jag menar. De undre kuddarna är ju lite flexibla så det är ju inte helt säkert att dom lägger sig exakt i hålet. Så det är nog bara att skruva in.
Postat: fre 20 jul 2007, 11:04
av Loner
Aha, då fattar jag vad du menar.
Skumt, har det kommit en ny version av motorfäste??
/L
Postat: fre 20 jul 2007, 14:15
av Blockqoute
Är det struligt att byta dessa? Har fått ett klonkljud höger fram och läst någonstans att det kan vara motorfästet?
Postat: fre 20 jul 2007, 14:31
av Nexus
Blockqoute skrev:Är det struligt att byta dessa? Har fått ett klonkljud höger fram och läst någonstans att det kan vara motorfästet?
Övre motorfästet är enkelt att byta. Du måste lossa lite på plasten för att komma åt en bult som sitter under den. annars är det bara skruva loss de 4 bultarna som sitter i "toppen" och den genomgående bulten i själva fästet.
Postat: fre 20 jul 2007, 15:57
av Loner
Precis, enkelt att byta.
Har du turbo så är det lite "trängre" då du har ett rör mitt över kåpan som måste lossas. men det är gjort på kanske en halvtimme att byta fästet
Kika på gummit medans du gungar motorn så ser du snabbt om det är sprucket.
/L
Postat: fre 20 jul 2007, 18:02
av Blockqoute
Med andra ord så kan detta klonkljud uppstå av ett dåligt motorfäste? Och bara på på en sida? Så jag inte kollar/byter i onödan :lol:
Update: Läste i någon tråd här att det var ett helvete att få lös någon bussning? Förstod det som att det bara var om man bytte själva bussningen, stämmer det? Och det är väl hela fästet som är lättast att byta?
Postat: fre 20 jul 2007, 18:50
av Nexus
Blockqoute skrev:Med andra ord så kan detta klonkljud uppstå av ett dåligt motorfäste? Och bara på på en sida? Så jag inte kollar/byter i onödan :lol:
Update: Läste i någon tråd här att det var ett helvete att få lös någon bussning? Förstod det som att det bara var om man bytte själva bussningen, stämmer det? Och det är väl hela fästet som är lättast att byta?
Kolla först så det inte är en spindelled som är glapp.
Man kan byta bara bussningen i motor fästet men det kräver lite mera jobb. Jag var lat och betala några hundra till för ett komplett fäste.
Snabbt och enkelt att byta och blev bara lite dammig om fingrarna
