Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bengansolle
Hej, gäller en 2001 V70 XC med 2,4T

Har bytt följande

VVT-enhet på avgaskam , packbox, kamrem sträckare, löprulle, Vvt-solenoid

Monterat enligt konstens alla regler, givetvis har kammarna varit låsta i bakkant under operationen

Tilläggas bör att jag först bytte allt utom VVT-drevet och fick samma fel därav trodde jag att den var slut och bytte därav den oxå, ny enhet från INA

Bilen går efter montering bra med vvt-ventil urkopplad, men så fort jag sätter i kontakten börjar tomgången bli ojämn, det är ungefär som att nåt går tungt

Trodde kanske att jag lyckats klämma kabeln men har tjuvat på och dragit förbi allt under kåpan på toppen utan skillnad

Felkoden är 6440 saknas, precis som att ventilen inte finns. Men då borde den väl gå likadant med kontakten i som ur?

Jag har försökt kolla livedata för att förstå värden men när kontakten kopplas i hamnar alla 4 anpassning kamaxelöppning på - 20

Med kontakten ur ligger de på - 4 - 5

Har provat två nya solenoider och en beg, exakt samma symptom

Hade jag inte fått felkoden hade jag inte ens tänkt på att nåt va fel med kontakten ur. Går hur fint som helst
byta blinkerspak Amazon 1970

Tack.Okej, kollar så får vise hur det […]

Felkod efter byte kamrem, vvt, osv

Gamla VVT var av återfjädrande typ, Vol[…]

Hur mår ni???

Hej "Kämpen"! Inte några kr&a[…]

Moose Diag ett diagnosverktyg

Någon som har provat?