Sida 1 av 1

Reservhjul/temporary spare

Postat: mån 22 jun 2026, 22:50
av vsjutti07
Det SYNS inget galet (sprickor etc) på mitt minireservhjul från -07.Men ... det är ju faktiskt 19 år gammalt. Några tankar? Försöka få tag på ett nytt däck hos en välsorterad gummihandlare? Köpa komplett hjul hos Fulia? Finns dessa att få tag på?
Jag är väl inte speciellt orolig för att man inte skulle kunna linka hem om det blir punka, men nytt/nyare känns bättre. Alltför nojig? Tips?

Re: Reservhjul/temporary spare

Postat: mån 22 jun 2026, 22:57
av Jallemet
Fattar nojan, inte vill man råka ut för två punkor samma dag.

https://www.reservhjul.se/

Jag tänkte ta en 15" plåtis fälg och något LingLong-däck istället för kompressorkleten jag har original.