Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Benno13
Min T6:a går bra MEN ibland känns det som den tappar orken ock rycker till lite. Även vid höga hastigheter så verkar den inte orka, jag tänkte maxa bilen men den kom bara till 220Km/h sen orkade den inte å började gå ojämnt. Nu tankar jag 95 oktan men det kan väl knappast ha med det att göra eller?

Vad kan det vara?

MVH
/Benno
Användarvisningsbild
av greeeken
Benno13 skrev:Min T6:a går bra MEN ibland känns det som den tappar orken ock rycker till lite. Även vid höga hastigheter så verkar den inte orka, jag tänkte maxa bilen men den kom bara till 220Km/h sen orkade den inte å började gå ojämnt. Nu tankar jag 95 oktan men det kan väl knappast ha med det att göra eller?

Vad kan det vara?

MVH
/Benno
Klart du ska tanka 98 oktan.
Motorn går bättre , jämnare och du får en lägre bensinförbrukning.
VArför den itne orkar det kan jag inte svara på.
Användarvisningsbild
av elmuppo
Benno13 skrev:Min T6:a går bra MEN ibland känns det som den tappar orken ock rycker till lite. Även vid höga hastigheter så verkar den inte orka, jag tänkte maxa bilen men den kom bara till 220Km/h sen orkade den inte å började gå ojämnt. Nu tankar jag 95 oktan men det kan väl knappast ha med det att göra eller?

Vad kan det vara?

MVH
/Benno
hallå detta låter inte rätt.

årsmodell och mil?

Låter ev som magnetventil eller ev gasspjäl.

//Branx
av Benno13
branx skrev:

Vad kan det vara?

MVH
/Benno

årsmodell och mil?

//Branx
02:a med ca 12 000 mil på mätaren. Magnetventil, gasspjäll, dyrt?
Användarvisningsbild
av elmuppo
Benno13 skrev:
branx skrev:

Vad kan det vara?

MVH
/Benno

årsmodell och mil?

//Branx
02:a med ca 12 000 mil på mätaren. Magnetventil, gasspjäll, dyrt?
02:a. 12000mil troligen inte gasspjäl.

Tycker att du ska göra en fullständig uppdatering av bilen mjukvara.
Sen prova att tanka 98oktan eller Vpower, iaf 2 tankar.

Magnetventilen kan man lätt säga styr turbona,
funkar inte den ordentligt så tappar bilen orken.
En ny ventil kostar runt 6-800kr. Ska kolla om jag
kan få fram en bild på vart ventilen sitter åt dig.
av Benno13
Hur ska jag veta om det är magnetventil eller inte? Kanske en lite dum fråga men: på ett ungefär hur fort ska det gå för en T6:a att komma upp i 250km/h vilket är elektroniska max, min bil kommer ju bara upp i ca 220-23 km/h????
V90 problem släpvagnsbelysning

Jag köpt hem Mcase-säkringar för a[…]

Pigg v70 vs slö v70

Hej. Har haft en v70n från -00 i snart 10 &a[…]

Hej! Tygmattan är blöt. Även den gr[…]

Visst kan det vara bränsleproblem.. Sen om t&[…]