Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Evol
#1577058
För snart 4 veckor sedan så fastnade kopplingen på min xc70 årsmodell 2015. Gick inte gasa eller koppla. Gled in på rastplats och det rykte väldigt. Huven öppnades och det slog lågor under bilen. En annan person kom dit och pulversläckare användes. Bärgare körde bilen till Volvo verkstad. De har haft mycket att göra och jag har sting åtskilliga gånger. I fredags ringde en mekaniker och sa det var för dyrt laga så de skulle skicka till försäkringsbolag, Volvia. Ringde i måndags de skulle skicka in omgående. Ringde idag och fick svar ingen har tittat på denna ringde upp en ansvarig, och då ringde sen annan tekniker upp, och säger bilen startar har inga synliga tecken på brand. Det skulle kosta 40 tusen att laga koppling och sanera från pulversläckare. Och att försäkringen inte kommer gälla eftersom inga tecken på brand syns. Känner mig helt knäckt, har ni några råd?
Användarvisningsbild
av lennarte
#1577066
Låt någon från en oberoende firma (bärgarens??) besiktiga den. Och försök få tag på han med brandsläckaren. En koppling som "brinner upp" blir det inga lågor från, men det ryker ordentligt. Ogenomskinlig vit rök och det luktar fruktansvärt.

Hej på er. Sneglat både på nyare[…]

D4 5cyl rycker/knackar

Hmm låter inte lockande för plånb[…]

Beteckningar S/S BE PRO II

Det kommer inte komma någon lösning p&a[…]

Skaffa en Volvo läsare. Ja, sitter ABS-sens[…]