Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sunk
#1573286
Köpte mig en v70 från 06 170 hk sugmotor.
Det visade sig att den pölar och det verkar vara runt ingången av rattaxeln till styrväxeln.
Har lagt mig under och hittat en zf stämpel på den.
Finns det repsatser med packningar och packboxar att köpa.?

Eller hur löser jag detta smidigt utan stort hål i plånboken?
av Sunk
#1573371
Nya verkar kosta en bra slant.
Kan kan ha fått tag i en som skall skrota sin v70 i delar,
Om jag tar styrväxeln, knuten upp mot ratten samt tryck och retur ledningar från donator bilen borde jag få det att passa väl? Finns det någon mina att gå på med detta förfarande ?
Användarvisningsbild
av drlecter
#1573445
Jag bytte på vår v70 -07 för snart ett år sen. Läckte på samma ställe som din. Köpte en fabriksrenoverad från Autodoc. Stämplad Volvo, identisk med min gamla. Gav ca 6000:- för den. Det är nog vad jag rekommenderar om du ska ha kvar bilen en längre tid.

Skickat från min SM-F926B via Tapatalk

av S60FIN
#1573657
ZF kn vara svår att finna.
Går att sätta in en SMI istället som jag t.ex. gjorde, sök i forumet så hittar du tråd om detta.
av Sunk
#1574269
Jag har en v70 från 2001 som kan bli aktuellt att avyttra. I min värld borde det gå att kast byta styrväxlarna med varandra när jag har 2 kompletta bilar att byta sinsemellan. Eller kan det bli konstigheter iom att en är från 2001 och en från 2006?

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Hej Bilens motorlampa började lysa gult f&oum[…]

Låter som om den drar tjuvluft någon s[…]

Tog en 13-mila sväng i lungt tempo under dage[…]