Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MickeHolmberg75
#1572401
Hej! Jag har ett märkligt problem på min dotters a-traktor. (XC90 2004). Batteriet är helt dött då epan stått några månader, så dörrarna går såklart inte att låsa upp med fjärrkontrollen. Så jag tänkte att då låser jag upp förardörren med nyckel, men det går inte heller. Eller rättare sagt, det går att låsa upp men dörrhandtaget öppnar ändå inte dörren. Det är som att dörren fortfarande är låst.

Efter det så ”bröt” jag mig in på passagerarsidan och låste upp den dörren genom att lirka in en ståltråd och dra upp låsknappen. Men inte heller den dörren går att öppna.

Då tänkte jag att jag kanske kan komma åt startmotorn och kan ladda batteriet den vägen. Men efter att ha lyft upp bilen och kollat under så ser jag ju att jag inte kommer åt den heller.

Är det någon som har någon idé om vad jag ska göra?
av sicnarf
#1572428
Men du bröt dig in på passagerarsidan ju. Kom du inte in i bilen? Annars går huv vajern ovanför vänster fram hjul. Lyft upp bilen och leta efter den

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]

Tjo! Har gett mig på att byta kondensorn oc[…]

XC90 eller V90CC

Finns inte en enda nyare bensin V90 CC om jag ko[…]

Solenoiden byter man bara. Den går inte att […]