Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1571001
(Är väldigt lågbegåvad vad gäller bilar så ha gärna lite överseende med min okunskap)
Har haft lite problem med min S60 som batteriet laddar ur på efter ett par veckors körande. Allt började med att mätarhuset började släckas/tändas fram och tillbaka.

Jag köpte då ett begagnat mätarhus och satte i som också fungerade stundtals. Problemet var bara att efter bytet av mätarhus började batteriet på bilen ladda ur med jämna mellanrum (bytte även till nytt batteri men samma problem kvarstod). Så jag testade att koppla bort minuspolen på batteriet och sedan sätta tillbaka det gamla mätarhuset (originalet), sedan koppla på minuspolen igen. Man hörde att bilen började ”jobba” men efter detta startar den inte alls, inte ens med startkablar.

Har läst i andra trådar att det kan handla om en nollning av bilen och att det bara är att bärga till närmsta verkstad. Vad tror ni? Väldigt tacksam för tips, tack.
#1571063
Är det en diesel kräver det grövre kablar. Annars ta dubbla. Viktigt är också att starta "donatorbilen" först och låt den gå på "förhöjd" tomgång 5 - 10 minuter innan du försöker starta din bil.
Hörs det ändå ingenting när du försöker starta, kan det något annat fel än batteriet.

Jag har en V60 2018 som inte varnar för att[…]

Brainys V60

Oj! Såg inte bra ut vid batteripolen! :-/

Ok, då förstår jag. Tidigare mode[…]

Hej! Jag ligger just nu relativt långt i pl[…]