Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av badbollen83
#1570551
Hej alla volvo lovers.
Jag har problem med min fina volvo v70

Info om bilden.
Volvo V70 2.5T Automatisk, 210hk, 2006

Bytte batteri den 27 december 2023. Inga problem fram till den 7 februari. Kör hem från natt jobbet kör in och parkerar bilen i garaget jag har ca 1.5 km hem. Låter den stå där från ca 07.30 och ska sedan köra till jobbet igen ca 20.44. Blev totalt död. Helt urladdad. Får hjälp av en granne att startade den via kabel startar direkt. Kör och jobbar i 10 timmar får igång bilen och kör hem. Efter ca 10 timmar till går den inte igång igen. Startar den igen med kabel. Kör flera mil per dag men så fort bilen stått i garaget i 11 -12 timmar är den död. Provade en kväll att gå ut och startad den vid 20 tiden och då startade den igen på morgonen. Har nu hart den på felsökning och något drar ström. Verkstaden provad att ta ut säkring för säkring och relä efter relä innan dom gav upp. Hjälp vad kan Det vara generatorn funkar som den ska det har dom mätt
Användarvisningsbild
av drlecter
#1570558
Dom har mätt att generatorn laddar som den ska? Men har dom mätt att det inte är generatorn som drar ur batteriet? Alltså kopplat ur den.
Kom också och tänka på släpvagns- kontakten..

Skickat från min SM-F926B via Tapatalk

av badbollen83
#1570577
Igår upptäckte jag att inte spolarfunktionen på fram och bakruta fungerade efter derksaden hade pillat på den. I morse startade bilen efter 16 timmar. Kollar säkringarna i bilen och upptäcker då att spolarpumpens säkring sitter fel på en reservplats och även att vakumpumpens säkring satt på reservplats. Kan det vara att något av detta drar ström ?
Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr&[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]