Gelis skrev:Då min laptop där jag har VIDA bröt ihop igår så blir det bara gissningar på koderna.
P0030 är nog värmeelementet i lambda sonden som tackat för kaffet
35xxx koderna + 2810 är nog växelådsrelaterade
644a har med kammen och VVT att göra, nu har du ju bytt selenoiden men hur mår VVT drevet. Kan vara glappt.
När är kamremmen bytt? och i så fall vem gjorde det. Förspänner man inte drevet rätt så hamnar kamjusteringen fel. Märkningarna ser ut att vara rätt men kamtiderna blir fel. Vilket ger pissig gång och tänd motorlampa.
Sedan att den har låg temp är ju ett fel. Termostat, tempgivare. På t6 motorn ska termostaten bytas samtidigt med kamremmen.
Kolla även efter dåliga vakuumslangar, bla till magentventilen till turbo. Kolla även efter annan tjuvluft. Startgas funkar som felsökning.
Det hjälpte med ny VTS-solenoid och ny LMM (eftermarknads men anpassad till T6:an), besiktade idag med perfekta avgasvärden så tack för hjälpen! Fick även tips av besiktningsgubben att tanka K-sprit/E85 och blåsa ur på motorvägen för att rensa katten, så det gjorde jag. Vet inte om det hjälper, men han menade att det räddar kat:en om motorn gått smutsigt ett tag...