Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1567204
Jag har kanske en något dum fråga, men tänds någon varningslampa om glödstift är trasigt eller felande? Har en XC70 diesel då så klart -05:a som inte ville starta när det var -32 grader. Värmaren stog på klocka, men sedan när jag skulle starta bilen så gick den inte igång. Den kan vara svårstartad när bilen är varm annars också, men går i stort sett alltid igång när den varit kall. Har problem höst och vår vid vissa temperaturer, men inte under sommaren och vinter annars.

Men huvud frågan är alltså om det tänds någon lampa för felande eller trasigt glödstift.
#1567240
Jag hade ett trasig glödstift på min S60 2.4d-08 i höstas. Ingen felindikering, bara felkod.

Du kan enkelt ta bort elanslutningen på dom och mäta resistansen på stiften, ett helt stift har 1-2ohm. Mitt trasiga hade 100ohm.

Det var ett rent h-vette att byta det, det blev lite gängpaj i toppen, men håller tätt som väl är.

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]

Seagrave

Tjena! Går det att limma eller täta m[…]

Felmonterade däck

Jag bytte däck för sisådär 1 […]