Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1569477
Slangisolator monterad, ingen skillnad. Fjäderspännare inköpt men fjäderben ej demonterat.

Frågan är om det inte är drivaxeln ändå. Tog en video på det. Är drivaxeln helt slut? Försökte även hålla på var sida om inre knuten, då är det svårare att känna något glapp. Nu känns det mer som glappet kommer gentemot infästningen i lådan. Men kanske så det blir om drivaxeln är slut?

https://youtube.com/shorts/ScgXQUOKIpw? ... ISQd680u5L
#1573658
Har samma på min bil finns inget fel men får ett klånk då och då.
Senast jag besiktade bilen så frågade besiktningsmannen om jag har något sådant konstigt ljud i bilen och jag svarade ja.
Han berättade det skall sitta en gummipackning under fjädern och när denna nöts upp så kommer detta ljud och felet är svårt att upptäcka och inget som underkänns vid besiktning.
Han hade på sin egen bil tagit loss framfjädern och klippt upp en vattenslag som han lag runt nedersta varvet på fjädern så försvann problemet. Har själv inte orkar bry mig mera sedan jag fick reda på felet.

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som […]

Volvo 960 dricker mycket

Hej, jag har volvo 960 2.5L automat. Den dricker d[…]

Hej, har en Volvo s40 2. Varvtalet ligger kvar (st[…]

Överhettad passat b5

Dom flesta motorer har ju en normal drifttemp pend[…]