- ons 03 jan 2024, 10:32
#1566043
Givetvis hade det varit bättre att monterat dämpare av premium kvalitet. Började med en trasig fjäder och hade inte tänkt byta/lägga ut mer pengar än nödvändigt. Bytte då båda till billigast möjliga. Strax efter gick krängningshämmaren av och denna bytes. I samband med detta upptäckte jag glappet kvart i tre och utgick ifrån att det borde vara styrled.
Bestämde då att nu är det likabra att byta allt i framvagnen eftersom allt är orginal från fabrik och rullat 34 000 mil. Resten av det som är bytt är ”premium” SKF/Lemförder/Faq eftersom prisskillnaden på dessa inte skiljer mycket mot lågbudget grejor.
Stötdämparna byttes i somras, resten av grejorna byttes i helgen. Missljudet fanns inte till en början efter bytet av stötdämparen utan kom efter ett tag.
Kan ju byta drivaxeln men vore riktigt tråkigt och byta den och så glappar det ändå.
Som sagt, håller jag i drivaxeln precis bakom yttre damasken så kan jag vicka på hjulet/skivan när jag håller kvart i tre. Återstår då bara glapp i yttre drivknuten? Har svårt att se vad det skulle vara annars.
Om inte är det dags för besiktning snart, kanske kan få hjälp av dem av kolla det noga?
Bestämde då att nu är det likabra att byta allt i framvagnen eftersom allt är orginal från fabrik och rullat 34 000 mil. Resten av det som är bytt är ”premium” SKF/Lemförder/Faq eftersom prisskillnaden på dessa inte skiljer mycket mot lågbudget grejor.
Stötdämparna byttes i somras, resten av grejorna byttes i helgen. Missljudet fanns inte till en början efter bytet av stötdämparen utan kom efter ett tag.
Kan ju byta drivaxeln men vore riktigt tråkigt och byta den och så glappar det ändå.
Som sagt, håller jag i drivaxeln precis bakom yttre damasken så kan jag vicka på hjulet/skivan när jag håller kvart i tre. Återstår då bara glapp i yttre drivknuten? Har svårt att se vad det skulle vara annars.
Om inte är det dags för besiktning snart, kanske kan få hjälp av dem av kolla det noga?