Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av svergie2
#1560359
För mig är det billigare eller bara någon hundring dyrare att serva hos Volvo. Volvo Originalservice 2795 kr och allbilsverkstäder verkar vara högst medvetna om Volvos prissättning och lever på sanningen att ”det alltid är dyrare hos märkesverkstad”. Jämför! Mekonomen ska ha 2636 kr för endast oljebyte, då utan service (inspektion och protokoll). Smidigt med Volvo Assistans om det skulle behövas med Volvo On Call i bilen, dock är det väl bara tills bilen fyller 10 år gammal.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1560365
@svergie2, Volvos assistans är upp till att kärran är 11år gammal :)

Behåller jag min MY14 och servar den som planerat nu i december 2023 samt december 2024 går Volvos assistans ut december 2025 för den
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1560398
Som vanligt fullständigt omöjligt att svara på utan att veta dina behov och möjligheter. Du får berätta med för att få bra svar
Användarvisningsbild
av Derank
#1560432
Det blir ju aldrig billigare att byta bil, kamremmen har du ju vetat om länge och skicket på däcken likaså. >Jag åkte själv på nya sommardäck i somras och nu när vintern kom hade jag beställt nya Hakka 9or, 14k for sommar + vinter + byte av spänrulle + multirem då den höll på att haverera ( visste att den var dårlig ) 3300kr + ena framfjädern small av fjäder + byte 3600kr totalt 20900kr i år i extra kostnader. XC60 2016 12600mil. hade ju kostat mig minst 300k att byta till ny bil.
Användarvisningsbild
av svergie2
#1560447
Micce1980 skrev:@svergie2, Volvos assistans är upp till att kärran är 11år gammal :)

Behåller jag min MY14 och servar den som planerat nu i december 2023 samt december 2024 går Volvos assistans ut december 2025 för den
Ah! Nice Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1560602
Kristofer65 skrev: ons 08 nov 2023, 15:55 Tackar för alla goda råd! Har verkligen hjälpt mig vidare. Skönt att ni och sidan här finns.
Det var ju imponerade att forumet kunde svara på din fråga utan att veta budget, hur mycket du kör, vad du har för transportbehov, stor familj, ensamstående, mycket eller litet bagage, drar du släp, egna preferenser för biltyp, om du tittat på ny beganat eller helt nytt, om du tittat på byte till diesel, bensin, el eller hybrid , behow av AWD osv.... forumet måste ha ett sjätte sinne som klarar svara ändå :-D :-D :-D :party:
#1560604
Det har du rätt i. Jag tyckte era svar var så bra att jag utifrån dem kunde bilda mig en hyfsad bild av det hela, men det kanske blir ännu bättre tips om jag säger såhär... familj på 5, den har rullat runt 12000 mil, rätt välskött, bor i storstad, men rör mig en del i skogen (jakt, fiske) och i norra Sverige på mindre vägar. lastar oftast en hel del också... Gärna awd, begagnat vid byte av bil.
#1560605
Kristofer65 skrev: tor 09 nov 2023, 16:54 Det har du rätt i. Jag tyckte era svar var så bra att jag utifrån dem kunde bilda mig en hyfsad bild av det hela, men det kanske blir ännu bättre tips om jag säger såhär... familj på 5, den har rullat runt 12000 mil, rätt välskött, bor i storstad, men rör mig en del i skogen (jakt, fiske) och i norra Sverige på mindre vägar. lastar oftast en hel del också... Gärna awd, begagnat vid byte av bil.
I det stora hela hade jag nog valt rulla vidare, fixa det som behövs. den kostnaden hade inte rättfärdigat för en ny bilköp.
#1560609
UnleashFusion skrev: tor 09 nov 2023, 17:08
Kristofer65 skrev: tor 09 nov 2023, 16:54 Det har du rätt i. Jag tyckte era svar var så bra att jag utifrån dem kunde bilda mig en hyfsad bild av det hela, men det kanske blir ännu bättre tips om jag säger såhär... familj på 5, den har rullat runt 12000 mil, rätt välskött, bor i storstad, men rör mig en del i skogen (jakt, fiske) och i norra Sverige på mindre vägar. lastar oftast en hel del också... Gärna awd, begagnat vid byte av bil.
I det stora hela hade jag nog valt rulla vidare, fixa det som behövs. den kostnaden hade inte rättfärdigat för en ny bilköp.
Tack, känns som jag gör så

Ny tråd här: https://www.jagrullar.se/[…]

Hej, Har en Volvo V70 från 2016 i vilken f[…]

Tack för info! Ska beställa nån ve[…]

Startbatteri

Tack för info, sitter agm i, rejmes hade n&ar[…]