Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1542907
Hej!
Bilen är en volvo V70 2.5t från 2007
Jag har uppenbarligen ett sällsynt problem då min bil vibrerar rätt duktigt endast på tomgång sen går bilen hur bra som helst förutom det. Jag anser inte att tomgången pendlar eller att den går på låga varv utan ligger runt stadiga 700

Jag har varit på detta ett bra jävla tag nu och hunnit byta tändspolar, lmm, gasspjäll, tändstift, tryckrör, mm. har haft nere kamremmen och kollat på vvt enheterna, de läckte inget där var lite glapp på insugs vvtn dock men kändes normalt.

jag har som sagt varit på detta ett tag o googlat o bytt skit som säkert inte ens verkar rimligt o hatt mig.


Ni anar inte hur tacksam jag hade varit om någon var villig att kanske ge mig lite tips och råd, någon som kanske känner till detta fenomen?

Tack som f@n i förhand! :-)
#1543107
Grusvägen skrev: fre 02 jun 2023, 22:27 Jag har bytt alla fästen inkl motorkuddar o den saken på sidan den jag inte bytt är den bakre motorkudden som vinkelväxeln sitter ivägen för då den är fyrhjulsdriven
Min D5a (ja diesel förvisso) levde vid inköpet ett jävla liv med b.la. vibrationer och det knackade rejält från oljelocket vilket tyder på vakuumläckage. Bytte främre och bakre kudden vilket löste det. Nu är jag inte helt hundra om bensinarna ens har vakuumstyrda, eller om symptomen kan jämföras, men om de har det så kan det ju vara värt att slå en kik att kudden är tät.

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]