Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1534384
Hejsan, jag köpte ett par nya 225/45/17 tum däck med ”Interceptor” fälgar. ET49 till min Volvo S60 2004.

Efter bytet märkte jag att det klonka fram ibland vid gupp eller växling (när bilen hackar till). Dom tar också i innerkanten lite grann vid full ratt. Medveten om att man behöver utslags begränsare för att motverka att den tar i innerkanten.

Men utslagsbegränsare lär väl inte lösa att den klonkar fram vid gupp. Förstår ej varför? Är det Dåliga stötdämpare fram som tar i nu vid större däck?

Fälgarna och däcken är ju rätt dimensioner samt ET eftersom dom e orginal till bilen så förstår verkligen inte varför. Några förslag?

Med vänlig hälsning, Ludvig
#1534630
Det kan ju inte helt uteslutas att du kanske har fått ett annat fel på bilen som dålig spindelled eller nått. (Som du skulle fått endå fast du inte bytte däck).

Ibland när man fixar på bilen kanske man glömmer skruva åt något eller råkar paja något annat.

Enklast är kanske att bara åka och besikta bilen. Går ju snacka med besiktningskillen vad han tycker. :angelo:

Ju mer jag läser här på forumet om[…]

Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]