Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1534229
Efter att ACn inte startade lämnade jag in den för ett läcktest. Det hittades en del brister som jag fick förslag på att byta.

Så detta har bytts nu: Kondensor/torkfilter, kompressor, expansionsventil och ett rör/slang. (Allt nytt)
Efter bytet är ACn vakuumsugen och fyld på rätt sätt. Så det är tätt och rättt mängd gas.

Men den vill ändå inte starta! Kompressorn slår på och slår av direkt 1 sekund efter.

Kan ni hjälpa mig med detta?

(Tryckvakten som sitter på kondensorn byttes för ca 2 år sedan. Dock av model billigare. Kan den gått sönder igen?)
#1534488
Då är det antagligen inte tryckvakten på kompressorns sugsida utan tryckgivaren på trycksidan? Så är det i alla fall på den äldre generationen V70
Om de inte bytt till analog tryckgivare även där.. fullt möjligt :-)
#1534744
Kan vara så att du behöver shimsa om magnetkopplingen, är den sllten så orkar den inte dra som den ska och bli kvar i draget läge. Man kan mäta med bladmått för att se vad spelet är, vill minnas det ska vara 0.2-04 mm (inte säker så kolla om du hittar uppgift på nätet). Är det större får man ta bort shims.
Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]

Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]