Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1528839
Goddag. Jag ska byta automatlådeoljan i min V70 -04 2.5 t.
Jag efterlyser en felkodsläsare som kan nollställa oljeräknaren, enklaste/billigaste läsaren.

Någon som VET en läsare som fungerar till detta?

Med vänlig hälsning / Thomas
av Gelis
#1528841
Tyvärr så funkar inte dom enklaste till detta. Det som garanterat funkar är Dice/Vida. Sedan beror det på vad du anser som billigt.
Ska du bara ha den till detta en gång så är det nog billigast att åka till Volvo efter oljebytet och be dom nolla lådan
#1530472
Har byt automat olja (spolat lådorna) i våra egna 2 flera gånger samt diverse bekantas volvo. Nolla min egen första gången på Volvo något halvår efter märkes ingen skillnad.

Sedan har jag aldrig nollat några lådor och har alltid fungerat perfekt.

Det du kommer märka efter en spolning är normalt. Mjukare inläggning av växlarna inom några dagar. Distinkare och mindre sliriga växlingar om oljan var väldigt dålig vid bytet.

Rekordet på dålig olja jag bytte vara en misskött bil med närmare 30 tmil spola den med närmare 20 liter olja innan den såg bra ut. Vart enorm skillnad på lådan till det bättre efter det.

finns det någon säkring till elbackspeg[…]

Funka dom innan bytet? Funkar inte i min heller s[…]

Mellanöl. (det var vår en[…]

Den är väl kass? Dags att byta..