Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1528232
skulle bara låsa upp bilen och lägga in en sak i bagaget men den va låst fortfarande. tänkte att den fryst men hörde sen att låsmotorn inte unlockar. senare samma dag skulle jag tanka och då låser inte tanklocket upp sig. båda felen på samma dag! någon som kan veta felet? v70 01
#1528254
Hade inte den knappen men fick låsa upp tank lås motorn för hand med att dra i låset inifrån så nu är den alltid upplåst. men bakluckan är fortfarande låst. vet inte vad som hänt men verkar som båda låsen inte funkar för kommer inget ljud ifrån dem som man kan höra utifrån. något relä?
#1528262
Alla dörrsäkringar är hela? Ta av minus på batteriet en stund och se om det hjälper. Själv hade jag något liknande problem en gång. Då kom luckan i kläm med en bit av en filt under vid stängning. Jag fick trycka hårt som sjutton på låshandtaget för att öppna luckan.
Annars gör så här:
#1528269
Har kollat säkringar för central låsning och alla är hela. Kanske kan va för att ett spännband har råkat åka ut o hänger men handtaget är löst som den ska vara när bilen är låst så sissta alternativ blir väll att ta bort panelen inifrån och komma åt låset
#1528409
Jag skulle öppna panelen och kolla att strömmen kommer fram till den lilla plastmotor som sköter låsningen. Om inte skulle jag kolla kabelmattan mellan karossen och bakluckan ,kabelbrott där är inte ovanlig. Om allt där är ok. finns tre relä på REM ,där RMI 1 sköter låsningen både bakluckan och tanklocket och RMI 19 sköter upplåsningen av bakluckan .Upplåsningen av tanklocket sköter relä RMI 21 .
Leasing bildäck

Om det gått till så är det ren st[…]

Jag uppskattar svaren. Försöker planera […]

Nytt rekord i väntetid (i alla fall p&ar[…]

Volvo v70 med märkligt elfel.

Hej! Pillade lite med flottören till tanken […]