Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sicnarf
#1529036
Starta på tvåan då och kör hela vägen till skroten på tvåan. Det går att komma upp i 50-60 på tvåan så det är hyfsat fart.
av hejtrc
#1529055
sicnarf skrev: sön 29 jan 2023, 19:40 Starta på tvåan då och kör hela vägen till skroten på tvåan. Det går att komma upp i 50-60 på tvåan så det är hyfsat fart.
Det går att växla när bilen rullar, så jag borde ju kunna köra till skroten på femman. Eller finns det nån annan anledning till varför jag ska köra på tvåan? Kan ingenting om bilar
av sicnarf
#1529136
Ring olika skrotar och fråga vad du kan få för bilen då den rullar för egen maskin. Man kan få 4500 kr har jag sett. Kör som du tycker passar bäst.
av perkele
#1529162
Själv har jag lagt totalt ca. 100k på min V70N -01 genom åren, inklusive inköpspris :party:

Blev förvisso grundlurad när jag köpte den, så det är lite worst-case för mig, men det är som andra säger här. Antingen kan jag fixa alla fel, och veta med mig vad som bör funka och vad som kan komma att slitas snart... Eller så kan jag köpa en ny begagnad bil, och få en drös okända problem. Det är alltid ett lotteri. Nu vet jag att min bil går bra och att allt det jag bytt på den är i nyskick.
av hejtrc
#1529374
sicnarf skrev: tis 31 jan 2023, 19:03 Har du köpt den för 60 000 så har inte underhåll och rep kostat mycket under åren då. :-D :-) :-D
Nä, så dyr var den inte haha, den gick bara på 15. Nu har den väl kostat mig 30 allt som allt med inköpspris så helt ok ändå, men har ju bara haft den i nåt år.

Den är hemma och återuppstånden igen för tillfället. Nåt mellan växelspak och låda smordes och oljudet från framvagnen fixat också. Nu får den gå så länge den går! Släpper lite gas ibland men har fått till mig att det kan vara ett tändstift eller bränslefiltret, inget dyrt som inte kan fixas ute på gården. Tänkte kolla på det i helgen bara sonen blivit frisk.
av hejtrc
#1529375
perkele skrev: tis 31 jan 2023, 07:02 Själv har jag lagt totalt ca. 100k på min V70N -01 genom åren, inklusive inköpspris :party:

Blev förvisso grundlurad när jag köpte den, så det är lite worst-case för mig, men det är som andra säger här. Antingen kan jag fixa alla fel, och veta med mig vad som bör funka och vad som kan komma att slitas snart... Eller så kan jag köpa en ny begagnad bil, och få en drös okända problem. Det är alltid ett lotteri. Nu vet jag att min bil går bra och att allt det jag bytt på den är i nyskick.
Känner faktiskt lite så också. Har ju ändå fått kamremmen bytt, generatorn bytt, nytt batteri, vet att motorn ser bra ut och funkar som den ska osv. Styrlederna är bytta och abs och antisladd fixade. Och nu går det att växla med bilen också, även om jag misstänker att den lösningen är temporär. Andra som haft samma problem här på sidan har ju fått byta koppling och splines liksom. Kommer problemet tillbaka får jag höra mig för om nån vill ta sig an det. Känner ett par bilmekaniker iaf som kanske kan göra det svart.

Har precis hämtat en my24. Elvärmaren […]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]