Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tybbe
#1520473
Hej jag vet inte om jag har frågat om detta förut men undrar om någon vet vad man ska göra när knapparna på stereon på har slocknat men allt annat funkar som det ska. Och då tänkte jag mest på volym knapparna och bas,diskant,fader m,m har kollat bak i stereon och där sitter allt som det ska och även prövat att dra ut kontakterna och sedan sätta tillbaka dom bak i stereon. Jag tror att detta är fler som drabbat av detta fenomen ska man börja kolla lödning eller plocka lös I lite grejer i själva stereon och det är en hu 650 original på en v70 06 ???
av Tybbe
#1520994
Hej det som är så skumt med detta är att åker jag på en liten längre sväng på c:a 8 - 10 mil så börjar stereo att lysa igen men så fort det blir mer stadskörning då slocknar knapparna på bilstereon
av Oaritchi45
#1523700
Samma på min V70 -06. Det enda som lyser på stereopanelen är displayen. Som du skriver så kan belysningen ibland hoppa igång även på min, men däremot upplever inte jag att det händer regelbundet efter ett visst antal mil utan det är på min helt sporadiskt och händer sällan.
av Tybbe
#1525516
Hej nu har knapparna på min stereo helt plötsligt börja lysa igen dom har nu lyst i c:a 16 dagar och senast dom lyste var c:a 2,5 år sedan och 3000 mil sedan jag hoppas givetvis att dom nu ska lysa ett bra tag framöver :-o
av sicnarf
#1525529
Men om trådarna har brunnit av så är det väl kaputt, finito, finished, over.
Eller kan de funka plötsligt igen? Om så är fallet så måste det brinna av igen snart pga mindre motstånd.

"Bara" bytt batteri 4 gånger... Oc[…]

Najs Biiiiiiimer! :-D

Skoj att meka med nya fina grejer! :-)

Du har kanske någon dålig bussning i f[…]