- mån 21 nov 2022, 22:57
#1520404
Visst, det är inte fel.
Sen kan jag tänka mig att illa kalibrerad rattvinkelgivare inte sätter hård felkod när rattutslag och signal från gyro inte matchar varandra. Det skulle ju faktiskt kunna bero på att man sladdar på riktigt men om det inträffar hela tiden så är det mer sannolikt att det är ett kalibreringsfel
Ren spekulation men om jag hade utvecklat antisladd-enheten själv skulle jag ha satt en "mjuk" felkod om detta händer för ofta. Typ "service erfordras"
Du säger själv att "ratten blev sned", då kommer rattvinkelgivaren inte att vara i mittläget när du åker rakt fram. Antisladd får veta att vi ska svänga men gyrot säger att vi inte gör det. Antisladd-åtgärd: pulsa bromstrycket på ena sidan för att få bilen att svänga enligt rattvinkelgivaren! Medan framhjulen stretar åt ett annat håll. Maktkamp! Vem vinner?
Sen kan jag tänka mig att illa kalibrerad rattvinkelgivare inte sätter hård felkod när rattutslag och signal från gyro inte matchar varandra. Det skulle ju faktiskt kunna bero på att man sladdar på riktigt men om det inträffar hela tiden så är det mer sannolikt att det är ett kalibreringsfel
Ren spekulation men om jag hade utvecklat antisladd-enheten själv skulle jag ha satt en "mjuk" felkod om detta händer för ofta. Typ "service erfordras"
Du säger själv att "ratten blev sned", då kommer rattvinkelgivaren inte att vara i mittläget när du åker rakt fram. Antisladd får veta att vi ska svänga men gyrot säger att vi inte gör det. Antisladd-åtgärd: pulsa bromstrycket på ena sidan för att få bilen att svänga enligt rattvinkelgivaren! Medan framhjulen stretar åt ett annat håll. Maktkamp! Vem vinner?