V70nyburjaren skrev: ↑sön 02 okt 2022, 08:44
Biltema ska godkänna reklamationen, förmodligen en väldigt okunnig person i disken, be om att prata med en annan/personens chef.
De hävdar att det är fel batteri till min bil då jag inte köpt det som dom rekommenderar på hemsidan, jag har istället köpt det batteri som bäst stämde överens med original spec.
Har pratat med minst fyra olika personer därav bl a vad jag uppfattade som butikschefen, alla mötte mig med samma kaxiga och tråkiga attityd...
Citat med mycket text från annat ställe där jag försökt förklara händelserna:
"Lite sammanfattning, i går förmiddag var jag på Biltema i Ängelholm för att reklamera mitt batteri som gett upp, dom tog batteriet och gick undan så att jag inte kunde höra vad som sas, vid ett tillfälle var dom 5 personer i detta utrymme kring mitt batteri!?
Fick sedan till svar att dom var tvungna att ta in batteriet och ladda upp det för att kunna testa det ordentligt, att jag själv precis gjort detta och dessutom hade bilder på testresultatet lämnades utan notis.
Dom ringde sen på eftermiddagen och ville ha ett registreringsnummer vilket dom fick.
Idag ringer dom igen för att bekräfta att batteriet är kass, men att det inte går på garantin då det inte är rätt batteri till min bil. Sa som det var att det ÄR rätt batteri till min bil med tanke på utrustningen, förklarade också vad det handlade om. Sa också att jag har fått original artikelnr utprintat från Volvos reservdelskatalog och att det t o m i instruktionsboken står att det ska vara "det stora" batteriet när man som jag har bränslevärmare, Hon ville då ta detta med sin chef.
Chefen ringer upp senare och drar samma valser och börjar ifrågasätta varför jag bytt storlek på batteriet, och ifall jag då även bytt generator, jag svarade att att generatorn är utbytt då den havererat men är inte är av betydelse i detta läget då denna är likvärdigt med original pga min utrustning i bilen. Ville sen att jag hämtade batteriet inom 3mån annars skulle dom slänga det och hänvisade mig sen till ARN.
Var senare inne och skulle hämta mitt batteri, visade upp uppgifterna jag hade, men dom brydde sig inte om att kika på det alls. Jag sa att ni har fel uppgifter på det som dom rekommenderade och att jag därför köpte ett batteri som var likvärdigt med original då fick jag till svar att då kanske jag inte skulle köpt något batteri alls ifall det inte passade med det som dom rekommenderade, jaha!??
Så sjukt dåligt bemötande, otroligt taskig attityd, det spelade liksom ingen roll vad man sa, det kändes som om dom redan från början tänkt sätta sig på tvären.
Alltså, tror dom på fullaste allvar att deras uppgifter är mer att lita på än Volvos egna specifikationer!??"
V70N 2,4T AWD -02 // V70 GLT -00
http://www.volvoturbo.net