Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sicnarf
#1508903
Bara tomgång här? Har du fixat grenrörsläckaget som du hade vid köp? Gasa lite i videon så man hör hur det blir. Lyssna med tom vatten slang på motorn. Eller använd lång skruvmejsel. Den håller du mot olika ställen på motorn. Kanske kommer inifrån då motorn är skadad eftersom du körde utan olja, eller hur?
Senast redigerad av 3 sicnarf, redigerad totalt 0 gång.
av Malmstroem
#1508908
Jag är långtifrån säker, men för mig låter det som trasigt lager. Gissningsvis något vevlager som gett upp när motorn körts utan olja.

Det kan gå att fixa underifrån. Tyvärr är det inte otroligt att du kommer att hitta fler fel orsakade av att bilen körts med för lite olja.

Om det var min bil skulle jag letat efter en komplett utbytesmotor.
av HickeHiskelig
#1508914
sicnarf skrev: tis 16 aug 2022, 13:49 Bara tomgång här? Har du fixat grenrörsläckaget som du hade vid köp? Gasa lite i videon så man hör hur det blir. Lyssna med tom vatten slang på motorn. Eller använd lång skruvmejsel. Drn håller du mot olika ställen på notorn. Kanske kommer inifrån då motorn är skadad eftersom du körde utan olja, eller hur?
Ja det är på tomgång, har inte fixat det. Har inte känt något läckage så vet inte ens om det är felet. Det lät likadant innan jag testkörde den. Visst, det är klart att förra ägaren kan ha kört utan olja han med men han visste ju om det så det vore otroligt dumt
av HickeHiskelig
#1508915
Malmstroem skrev: tis 16 aug 2022, 14:19 Jag är långtifrån säker, men för mig låter det som trasigt lager. Gissningsvis något vevlager som gett upp när motorn körts utan olja.

Det kan gå att fixa underifrån. Tyvärr är det inte otroligt att du kommer att hitta fler fel orsakade av att bilen körts med för lite olja.

Om det var min bil skulle jag letat efter en komplett utbytesmotor.
Vill helst slippa byta motor på en bil för 7000kr om jag kan :P

Kan det dyka upp felkoder av detta om jag tar den på en seriös testkörning tro? På tomgång verkar det iallafall inte dyka upp något
av sicnarf
#1508930
Om det lät likadant före köpet då har förra ägaren bara lurat dig tro detta ang missljudet. Att det skulle vara hål i grenröret. Egentligen var det ett större motor fel. Du blev tyvärr lurad. Men jätte konstigt att han ej fyllde på oljan innan du kom. Eller var han så slarvig?
Storlek på Skivor/bromsar?

Ja att beställa hos Autodoc är som ett l[…]

Startproblem varm motor S70

Hej! Jag har sedan en tid tillbaka skaffat mig en[…]

jag hade 2+1 fel... dels hade EGR saggat ihop och […]

Pluskabel glapp

V70 1,6 diesel 2011 vägrar starta. Ny startmo[…]