Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av trasker
#1508857
God kväll!

På min XC70 -04 så verkar inte alla lägen på torkarintervallen fungera. Alltså de som man ställer genom att vrida på spaken. Har för mig att jag läste i nån spec att det är automatisk torkning baserat på om det regnar eller inte (minns inte vad det heter) men det kan det väl inte vara på en så gammal pärla?

I alla fall är min hypotes att det är nått glapp inne i spaken men tänkte att jag kollar här om det kanske är nån styrmodul som brukar ge sig med detta som följd.

Allt gott!
#1508866
Hade regnsensor på min -04 V70r och om jag minns rätt så var första steget ner med spaken regnsensorläget och då justerade man känsligheten med att vrida på spaken.

Steg 2 och 3 ner med spaken var fasta hastigheter.

Dock funkade vår regnsensor rätt kass, troligtvis efter ett byte av framruta hos tidigare ägare. Noga att man gör ordentligt rent på insidan innan sensorn återmonteras.
#1508879
borstarmicke skrev:Hade regnsensor på min -04 V70r och om jag minns rätt så var första steget ner med spaken regnsensorläget och då justerade man känsligheten med att vrida på spaken.

Steg 2 och 3 ner med spaken var fasta hastigheter.

Dock funkade vår regnsensor rätt kass, troligtvis efter ett byte av framruta hos tidigare ägare. Noga att man gör ordentligt rent på insidan innan sensorn återmonteras.
Ska titta lite mer på detta då, börjar med att se om det sitter en sensor där eller inte.

Skulle kunna vara vara så att det är smuts. Vet att det ligger rengöring av densamma i serviceintervaller på vår andra Volvo från -14.

Stort tack!
Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.